Tjena!
har en Rieju mrx power up 08 och på den så är det strypt tändning strypt luftburk och en elekronisk förgasare. är det bara att byta ut dessa grejor till ex en vanlig dellorto förgasare? och att den sedan går som en vanlig moppe utan dessa grejor? är det någon som vet snälla hjälp mig.
:) skrev:Tjena!
har en Rieju mrx power up 08 och på den så är det strypt tändning strypt luftburk och en elekronisk förgasare. är det bara att byta ut dessa grejor till ex en vanlig dellorto förgasare? och att den sedan går som en vanlig moppe utan dessa grejor? är det någon som vet snälla hjälp mig.
tacksam för all hjälp.
Jepp om du byter tänding så är de precis som vilken AM6 som helst. Förgasaren vet jag inte om du behöver byta. Luftburken är strypt som på många andra am6or.
förgasaren e bara skitsnack vad jag vet!!! byt bara munstycke osv... en helt vanlig 16mm förgasare!! själv fixade jag en person som borrade min tändning!!! gick fan som ett skott sen! men fixa den så harru inga problem sen;) dvs om du inte borrar fel!! jag har själv en Rieju mrx 50 sm power up 2010!!!!:D
Tja rieju4life, är du säker på att det bara är skitsnack om att det är en elektrisk förgasare? för jag hade tänkt sätta på en sport/mid race setup på den och isånna fall så byter jag ju ut hela tändsystemet och förgasaren:)
:) skrev:Tja rieju4life, är du säker på att det bara är skitsnack om att det är en elektrisk förgasare? för jag hade tänkt sätta på en sport/mid race setup på den och isånna fall så byter jag ju ut hela tändsystemet och förgasaren:)
ingen special förgasare, inte i sverige i alla fall har hört att det sitter i andra länder men inte här
:) skrev:okej, men om jag nu skulle vilja byta förgasaren och sätta på en värre och mera trim på de, funkar den som vilken moppe som helst sen då eller?
yes!
gör du rätt så funkar de som vilket åk som helst
setup:
airsal 70cc racing ev sport
yasuni rör ev tk
ostrypt insug 25mm
malossi racing memebran
mvt millennium analog tändsystem
21mm dellotro förgasare
malossi E14 sportluft
ev barikit vevparti competition
92 munstycke till en början
drevning fram 11 62 bak
setup:
yasuni rör ev tk
ostrypt insug 25mm
malossi racing memebran
21mm dellotro förgasare
malossi E14 sportluft
drevning fram 11 62 bak
setup:
yasuni rör ev tk
ostrypt insug 25mm
malossi racing memebran
21mm dellotro förgasare
malossi E14 sportluft
drevning fram 11 62 bak
Trevligt att du tänker trimma lite mer seriöst!
Hoppas att du inte är helt bakom flötet, för isåfall råder jag dig att bara skaffa ett effektrör till att börja med.
ang den där setupen så får du nog tänka om drevningen samt inhandla större munstycke.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
setup:
yasuni rör ev tk
ostrypt insug 25mm
malossi racing memebran
21mm dellotro förgasare
malossi E14 sportluft
drevning fram 11 62 bak
Trevligt att du tänker trimma lite mer seriöst!
Hoppas att du inte är helt bakom flötet, för isåfall råder jag dig att bara skaffa ett effektrör till att börja med.
ang den där setupen så får du nog tänka om drevningen samt inhandla större munstycke.
tackar, nejdå jag hoppas jag inte är helt bakom flötet men iså fall så har jag några kompisar som kan hjälpa mig vid montering:)
men vad tror du att jag kan behöva ha för drevnig, kan inte alls om de.
och munstycke kommer så småning om:)
p4ck skrev:det lättaste och riskfriaste, billigaste framförallt är ju att byta tändsystemet från ECU till CDI.
Borrar du fel i ECU:n så kostar det multipengapung att köpa ny
jo det blir så också, jag vill inte riskera att borra fel.
det blir ju ett MVT millennium (analog) tändsystem och det är det ju cdi på som jag har förståt:)