Jag vill inte tappa någon fart alls egentligen, undrar också om jag skulle vilja dra pluggen senare om kopplingen ska funka med det också eller jag måste köpa en helt ny för att jag drog den.
Jag vänder mig till er på detta forum för jag vet att ni är j*vligt duktiga på sånt här då jag inte har någon aning. Men jag lär mig!
some guy skrev:något lättare vikter och andra kopplings fjädrar (hårdare)
vad är det för moppe btw?
Det är en Benelli 49x
uhm, kommer vikter plus andra fjädrar göra någon större skillnad?
När jag bytte från 4 gram (tror jag) till 5,1 gram på min Yamaha Jog R så höjdes farten med 7 kmh, bytte även till en hårdare fjäder men det var ett tag innan jag visste vad den gjorde så jag kollade inte på hastigheten
some guy skrev:något lättare vikter och andra kopplings fjädrar (hårdare)
vad är det för moppe btw?
Det är en Benelli 49x
uhm, kommer vikter plus andra fjädrar göra någon större skillnad?
När jag bytte från 4 gram (tror jag) till 5,1 gram på min Yamaha Jog R så höjdes farten med 7 kmh, bytte även till en hårdare fjäder men det var ett tag innan jag visste vad den gjorde så jag kollade inte på hastigheten
Men jag vill ha bättra axx Om byter ut vikterna till lättare minskar toppfarten, och en fråga till, Den stora fjädern (inte dom tre små i kopplingen) vad är den till för samt är det nödvändigt att byta för mer axx/topfart?
Wire booi_:D skrev:jag vill väldigt gärna kunna få upp moppen på bakhjulet och försöker undvika trimcylinder och trimrör, då jag inte får trimma
Vill du ha moppen på bakhjulet genom att bara gasa eller att du "drar" upp dig?
Vill du ha upp den på hjulet genom att bara gasa kan det bli väldigt svårt utan effektrör, cylinder eller andra trim.
Om du menar att få upp den på bakhjulet genom att "dra" upp dig klarar du dig med orginalrör. Min min Aerox gick på hjulet genom att bara ta bort strypningarna.
Men, som flera andra har sagt, hårdare kopplingsfjädrar och nya vikter. Sen finns det inte så mycket mer att göra om du inte får "trimma".
Wire booi_:D skrev:jag vill väldigt gärna kunna få upp moppen på bakhjulet och försöker undvika trimcylinder och trimrör, då jag inte får trimma
Vill du ha moppen på bakhjulet genom att bara gasa eller att du "drar" upp dig?
Vill du ha upp den på hjulet genom att bara gasa kan det bli väldigt svårt utan effektrör, cylinder eller andra trim.
Om du menar att få upp den på bakhjulet genom att "dra" upp dig klarar du dig med orginalrör. Min min Aerox gick på hjulet genom att bara ta bort strypningarna.
Men, som flera andra har sagt, hårdare kopplingsfjädrar och nya vikter. Sen finns det inte så mycket mer att göra om du inte får "trimma".
Okej tack! men om jag byter vikter och kopplingsfjädrar kommer det sänka toppfarten och behöver jag byta munstycke då?
När jag säger att jag inte får trimma menar jag typ synligt trim för det fattar morsan så cylinder och trimrör är uteslutet annars förslag på annat så som (koppling?, variator?) ni fattar vad jag menar
köp en lågvarvig 70cc sport, typ polini sport och tryck på utan att byta rör!:), kmr knappast märkas, kommer gå bättre då om du är pluggar ur röret, men de funkar nog utan att göra också, dock inte samma effekt då!:)