Tja, jag har en Yamaha Slider -06
Motoforce 50cc Orginal
Leovince ZX Chrome
När moppen är kall så går den riktigt bra, svarar direkt på gasen och går lätt upp på bakhjulet, men
När den blir varm så går den skit dåligt, går knappt upp för backar och det tar liksom 3 sek innan den svarar på gasen.
BoMaNsf2 skrev:Tja, jag har en Yamaha Slider -06
Motoforce 50cc Orginal
Leovince ZX Chrome
När moppen är kall så går den riktigt bra, svarar direkt på gasen och går lätt upp på bakhjulet, men
När den blir varm så går den skit dåligt, går knappt upp för backar och det tar liksom 3 sek innan den svarar på gasen.
[quote="citrouz"][quote="BoMaNsf2"]Tja, jag har en Yamaha Slider -06
Motoforce 50cc Orginal
Leovince ZX Chrome
Jag undrar vad det är för problem?
Tacksam för svar![/quote]
Byt till hårdare tryckfjäder![/quote]
Det kan inte vara det
kan vara för stort munstycke, för när den är kall kanske den då får tillräckligt med soppa ( då den behöver mer när den är kall) och att den sedan får för mke när den blir varm
När kopplingen är varm blir tryckfjädern slappare och kopplingen slirrar, som att lägga i en växel för tidigt på bil/crossmoppe osv, kommer du i samma topp? Är det axxet som är skit?
[quote="citrouz"]När kopplingen är varm blir tryckfjädern slappare och kopplingen slirrar, som att lägga i en växel för tidigt på bil/crossmoppe osv, kommer du i samma topp? Är det axxet som är skit?[/quote]
Aa har i princip samma toppfart, men när jag gasar fullt så tar det lång tid innan den reagerar, och när den väl reagerar så har den skönt axx
[quote="citrouz"][quote="BoMaNsf2"][quote="ivarssonP"]Dom blir jävligt mycket klenare när dom är varma.. Varvar skitlite. Är samma sak för mig.[/quote]
Spelar ingen roll hur mycket mer du trimmar och ändrar, moppen kommer fortfarande gå sämmre när den är varm, spelar ingen roll vad för fordon det bara är så tyvär
om den svarar dåligt på gasen ska man höjja trottelnålen, dvs flytta ner clipset ett snäpp, men vet inte om det löser alla problem, men prova. kostar ju inget liksom
[quote="NiXon"]om den svarar dåligt på gasen ska man höjja trottelnålen, dvs flytta ner clipset ett snäpp, men vet inte om det löser alla problem, men prova. kostar ju inget liksom[/quote]
Den svarae ju på gasen när den är varm
Nixon snälla läs innan du svarar.
Men när den är varm så kommer effektkurvan senare. Så är det för mig med. Vilket gör att det blir skitsvårt att hålla den uppe på bakan. Men testa tryckfjäder..
BoMaNsf2 skrev:Tja, jag har en Yamaha Slider -06
Motoforce 50cc Orginal
Leovince ZX Chrome
Jag undrar vad det är för problem?
Tacksam för svar!
de blev samma sak för mig, då jag hade för hårda kopplingsfjädrar,de går hufsat framtills kopplingen blir varm, sen börja den slira som fan. gick bra i början sen kom den knappt iväg i starten.. eller kolla tändstift.