Tjena twostroke! det är såhär att jag har nyss kört in en ny cylinder arisal 50cc racing! och moppen vill ta mig fan inte varva ut 5an och 6an så jag undrar vad som kan göra detta.
Den borde ändå kunna orka 12-48, men testa 10-48 eller 11-48 nån av dina polare borde ha ett sånt drev du kan få testa, annars större munstycke, kolla tändstift rengör förgasare/luftfilter
ollebolle15 skrev:behövs absolute inte drevas ner!
Pröva med större munstycke!
va skulle ett större munstycke hjälpa med? om den orkar varva ut fram till 4 och inte 5 måste ju va för stor ut växling för han har rätt hög drevning faktiskt
frågan är va för moppe om de är drac så är väl std drevning 10/56?
ollebolle15 skrev:behövs absolute inte drevas ner!
Pröva med större munstycke!
va skulle ett större munstycke hjälpa med? om den orkar varva ut fram till 4 och inte 5 måste ju va för stor ut växling för han har rätt hög drevning faktiskt
frågan är va för moppe om de är drac så är väl std drevning 10/56?
för litet munstycke kan göra så den inte varvar ut pga för klen bensinblandning, så upp i munstycke! du tror att pga att han har bytt från orginal till 50cc sport så ska den inte orka ut drevningen?
Vad har du för förgasare? Insug? Luftfilter? Detta har en stor inverkan innan du bytar huvudmunstycke. Men självklart har du väl säkert bytat detta innan cylindern väl?
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter