Vid 8.08 börjar det roliga.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=EnmFT4VMDL4[/youtube]
Jag kör med denna moppe!

Denna!dt50x<3 skrev:vad är det för app du har som visar km/h?;P
Köpte den på fyndiq.se!citrouz skrev:Vilken draaag! Vad använder du för mobilhållare?
runners skrev:Det saknas inte mycket för att du ska slå vårt rekord i vårt garageteam som vi fick upp i 146 km men en Ludix "scootter". Den skar efter en mindre sträcka, men vi har köpt en annan motor till den men projektet har avstannat och stått stilla i ett par år. Men suget finns efter att se vad som finns att polocka ut ur en moppe.
Finns bra mycket råare cyllar än Rexxys R/Trärox skrev:[/spoiler]runners skrev:Det saknas inte mycket för att du ska slå vårt rekord i vårt garageteam som vi fick upp i 146 km men en Ludix "scootter". Den skar efter en mindre sträcka, men vi har köpt en annan motor till den men projektet har avstannat och stått stilla i ett par år. Men suget finns efter att se vad som finns att polocka ut ur en moppe.
Fan hade ni för grejer i den..?
Rangad skrev:[spoiler]Finns bra mycket råare cyllar än Rexxys R/Trärox skrev:[/spoiler]runners skrev:Det saknas inte mycket för att du ska slå vårt rekord i vårt garageteam som vi fick upp i 146 km men en Ludix "scootter". Den skar efter en mindre sträcka, men vi har köpt en annan motor till den men projektet har avstannat och stått stilla i ett par år. Men suget finns efter att se vad som finns att polocka ut ur en moppe.
Fan hade ni för grejer i den..?tror världsrekordet på en mopedmotor är cirka 240 blås!
runners skrev:Det går att få upp en scooter in sådana hastigheter lika bra som en cross. Motorn är samma konstruktion i grunden. Men det är svårare att få samma liv i en scotter som på en cross. Dessutom farligara att köra i höga hastigheter på en scotter som mest är avsedda för att köra i city med.
samt att ramen inte är till för såna höga hastigheter, som däck m.mrunners skrev:Det går att få upp en scooter in sådana hastigheter lika bra som en cross. Motorn är samma konstruktion i grunden. Men det är svårare att få samma liv i en scotter som på en cross. Dessutom farligara att köra i höga hastigheter på en scotter som mest är avsedda för att köra i city med.
gilerahjärnan skrev:samt att ramen inte är till för såna höga hastigheter, som däck m.mrunners skrev:Det går att få upp en scooter in sådana hastigheter lika bra som en cross. Motorn är samma konstruktion i grunden. Men det är svårare att få samma liv i en scotter som på en cross. Dessutom farligara att köra i höga hastigheter på en scotter som mest är avsedda för att köra i city med.
Original och original. Är inte originalhjul på det. Yamaha Fs1 hjul bak, och okänt nav fram. Men jag försöker hålla bromsarna i topptrim. Vilket ändå inte hjälper så mycket, för dom är grymt underdimensionerade för den här hastigheten.MisterDT50R skrev:Antar att du kör med orginal bromssystem på den också![]()
Men det där måste va kul!
Det ser du väl, jag väntade ju bakom bilen med släp för att det kom mötande fordon!Roxxen96 skrev:Riktigt sjukt, grymt jobbat!Men var försiktig om dig!
Grejen är ju inte bara att trimma, det ska ju hålla också!runners skrev:Det saknas inte mycket för att du ska slå vårt rekord i vårt garageteam som vi fick upp i 146 km men en Ludix "scootter". Den skar efter en mindre sträcka, men vi har köpt en annan motor till den men projektet har avstannat och stått stilla i ett par år. Men suget finns efter att se vad som finns att polocka ut ur en moppe.
Världens snabbaste 50cc motor, buddfab streamliner! Lite svårt att kalla det för moped, då den ser långt ut ifrån att vara en! Hade jag skaffat ett sånt chassi hade jag nog kört en 150+ utan problem.Rangad skrev:
Finns bra mycket råare cyllar än Rexxys R/Ttror världsrekordet på en mopedmotor är cirka 240 blås!