Vilken cross skall man köpa?

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR
mrderbiguy
Svårstartad skrothög

Vilken cross skall man köpa?

Inlägg av mrderbiguy »

Som rubriken lyder så undrar jag vad som är mest prisvärt inom cross 125:a som 250! :P

Är sugen på yamaha,kawasaki,honda och suzuki. Tycker ktm är för kassa! :)

Tyck till!
Derbi asså -.-
Användarens profilbild
Spray
Svårstartad skrothög

Inlägg av Spray »

Kawasaki alla dagar i veckan för min del!
Bild
p0d1
F.D Crew

Re: Vilken cross skall man köpa?

Inlägg av p0d1 »

mrderbiguy skrev:Som rubriken lyder så undrar jag vad som är mest prisvärt inom cross 125:a som 250! :P

Tyck till!
Satsa på tvåtakts 125a av valfritt stort märke, de du rabblat upp, leta efter någon som är tävlingskörd IMO som inte gått allt för många timmar, för då kan man vara säker på att den är servad som den ska, jämfört med feta Janne, 55 som motionskör två gånger i månaden och byter olja till vintervilan.

Spray skrev:Kawasaki alla dagar i veckan för min del!
Ska man ha en åsikt så ska man kunna argumentera för den, annars tillför man inget.
Användarens profilbild
Spray
Svårstartad skrothög

Inlägg av Spray »

p0d1 skrev:
Ska man ha en åsikt så ska man kunna argumentera för den, annars tillför man inget.
Personligen tycker jag att man sitter skönare på dem än t.ex Honda & KTM. Kan inte säga att man inte har problem med Kawasaki eller något sånt, det mesta handlar om hur man sköter om sin crosscykel och det gäller alla märken. När man väl har börjat åkt ett märke och känner sig nöjd blir man väldigt lätt märkesb*g och håller sig kvar vid ett märke även fast det kanske inte är det bästa och så känner jag för Kawasaki.

Mina polare åker Kawasaki eller KTM. Det enda som jag gillar mer på KTM är deras hydralkoppling och i övrigt tycker jag KTMen känns mer omodärn.

Hitta någon som är omskött till ett pris som passar dig och håll efter den, då har du hoj i många år. Som motionsåkare märker man ingen direkt skillnad hur dem går då man inte använder alla hästar som de på bana gör.

Åk runt och bilda din egen uppfattning av crossar, då känner du vad som passar dig bäst!
Bild
mrderbiguy
Svårstartad skrothög

Inlägg av mrderbiguy »

p0d1 skrev:
mrderbiguy skrev:Som rubriken lyder så undrar jag vad som är mest prisvärt inom cross 125:a som 250! :P

Tyck till!
Satsa på tvåtakts 125a av valfritt stort märke, de du rabblat upp, leta efter någon som är tävlingskörd IMO som inte gått allt för många timmar, för då kan man vara säker på att den är servad som den ska, jämfört med feta Janne, 55 som motionskör två gånger i månaden och byter olja till vintervilan.

Tack för svaren p0d1! Har kört några crossar innan men vill ha en riktigt bra :D
Derbi asså -.-
p0d1
F.D Crew

Inlägg av p0d1 »

Spray skrev: Personligen tycker jag att man sitter skönare på dem än t.ex Honda & KTM. Kan inte säga att man inte har problem med Kawasaki eller något sånt, det mesta handlar om hur man sköter om sin crosscykel och det gäller alla märken. När man väl har börjat åkt ett märke och känner sig nöjd blir man väldigt lätt märkesb*g och håller sig kvar vid ett märke även fast det kanske inte är det bästa och så känner jag för Kawasaki.

Mina polare åker Kawasaki eller KTM. Det enda som jag gillar mer på KTM är deras hydralkoppling och i övrigt tycker jag KTMen känns mer omodärn.

Hitta någon som är omskött till ett pris som passar dig och håll efter den, då har du hoj i många år. Som motionsåkare märker man ingen direkt skillnad hur dem går då man inte använder alla hästar som de på bana gör.

Åk runt och bilda din egen uppfattning av crossar, då känner du vad som passar dig bäst!
Utförligt svar, fler borde ta efter dig som du gjorde nu när de rekommenderar en viss modell utav en moped eller ett märke.
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Kan vara smart att se sig om vad man har för lokala resurser. Har du t.ex. en yamaha-återförsäljare i stan så kan det kanske vara smart att köpa en yamaha för då har man nära till support ifall det behövs.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
citrouz
Svårstartad skrothög

Inlägg av citrouz »

bensinskalle skrev:Kan vara smart att se sig om vad man har för lokala resurser. Har du t.ex. en yamaha-återförsäljare i stan så kan det kanske vara smart att köpa en yamaha för då har man nära till support ifall det behövs.
eeexakt
Gör moppetiden oförglömlig till varje pris.
Användarens profilbild
AntonB
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av AntonB »

Köpte en Yamaha YZ250F förra veckan, grymt nöjd :D
Rieju SMX Projekt! Släng gärna en kommentar :D
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 490#578490
Bild
Användarens profilbild
Twixness
Svårstartad skrothög

Inlägg av Twixness »

ska du ha en 125 så ktm,yamaha
250 så föredrar jag Honda<3 annars suzuki,kawasaki.
ktm håller dåligt:/

kör själv en honda crf 250 2012:D
Kolla in mitt Speedfight 2 projekt!:D
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 880#539880
Kolla in mitt Piaggio Typhoon Projekt:)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 995#551995

INTRESSERAD AV GAMING KOLLA MIN CHANNEL DÅ!
www.youtube.com/user/TwixNess
Skriv svar