info om ch racing

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR
jonkyboys
Elmoped

info om ch racing

Inlägg av jonkyboys »

nu är de så att jag ska skaffa en 125a och då är jag sugen på en ch racing men då undrar jag om någon har någon info om märket? bla toppfart, bränsleförbrikning, lättkörd, osvosv både bra och dåliga saker :D :D :D
Henow
Svårstartad skrothög

Inlägg av Henow »

Ch racing iaf riktigt snygga! Tror det finns både 2-takt och 4-takt Ch racing.

Fördelar med 4 takt:
*Bränsle snåla
*Krävs knappt någon underhållning

Nackdelar med 4 takt:
*Är hyfsat slöa.
*Kan inte få ut lika mycket effekt.

Fördelar med 2 takt:
*Mer effekt
*snabbare

Nackdelar med 2 takt:
*Drar mer bensin
* Lite mer underhållning
jonkyboys
Elmoped

Inlägg av jonkyboys »

Henow skrev:Ch racing iaf riktigt snygga! Tror det finns både 2-takt och 4-takt Ch racing.

Fördelar med 4 takt:
*Bränsle snåla
*Krävs knappt någon underhållning

Nackdelar med 4 takt:
*Är hyfsat slöa.
*Kan inte få ut lika mycket effekt.

Fördelar med 2 takt:
*Mer effekt
*snabbare
jo jag vet men det blir då en 4 takt då iaf men är gode nyfiken på toppfart för man vill ju att den ska gå iaf 100kmh :)
Nackdelar med 2 takt:
*Drar mer bensin
* Lite mer underhållning
Henow
Svårstartad skrothög

Inlägg av Henow »

jo jag vet men det blir då en 4 takt då iaf men är gode nyfiken på toppfart för man vill ju att den ska gå iaf 100kmh :)
Jo men hundra fixar den nog! Tror den har yamaha motorn.
jonkyboys
Elmoped

Inlägg av jonkyboys »

okey härligt :-) nån som vet något mer??? :))):):):):):):):):)
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

jonkyboys skrev:okey härligt :-) nån som vet något mer??? :))):):):):):):):):)
drog en sådan med barikit 80cc och originalrör, jävligt slöa, men visst topp på 100-105 har dem la efter någon km, dem är som en baotian på mätaren du måste verkligen tvinga den, men helt okej pendlar hoj men inget jag skulle köpt om du vill leka runt och är gasglad
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
jonkyboys
Elmoped

Inlägg av jonkyboys »

david96 skrev:
jonkyboys skrev:okey härligt :-) nån som vet något mer??? :))):):):):):):):):)
drog en sådan med barikit 80cc och originalrör, jävligt slöa, men visst topp på 100-105 har dem la efter någon km, dem är som en baotian på mätaren du måste verkligen tvinga den, men helt okej pendlar hoj men inget jag skulle köpt om du vill leka runt och är gasglad
kommer väl inte leka så mycket utan mest köra landsväg till sommar jobbet , kompisar osv tror du den räcker i det syftet?? :)
Geggkulan2
Svårstartad skrothög

Re: info om ch racing

Inlägg av Geggkulan2 »

jonkyboys skrev:nu är de så att jag ska skaffa en 125a och då är jag sugen på en ch racing men då undrar jag om någon har någon info om märket? bla toppfart, bränsleförbrikning, lättkörd, osvosv både bra och dåliga saker :D :D :D
Märket är av Husqvarna . Och CH racing både 50cc och 125cc byggs på Husqvarna racing fabrik i Italien !, är Yamaha motorn i tror jag som på många andra 125or.
CH Racing 50 WSM. [Helt renoverad.]
Användarens profilbild
DerbiTobbe
Svårstartad skrothög

Inlägg av DerbiTobbe »

Köp min polares hojj!
http://www.blocket.se/skaraborg/Ch_raci ... ?ca=13&w=1

Går riktigt bra och är helt klart rätt val om du ska köra längre sträckor osv!
Användarens profilbild
p4ck
Farsans gamla zündapp

Inlägg av p4ck »

Om du letar effekt och vill ha en snabb hoj så tipsar jag dig om Gasgas Ec125, det är den vassaste 125'an av vad jag läst.

Man kan ju inte köra 125 4-takt. ;)
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?

Kolla gärna in mitt projekt på min Beta RR, ser tomt ut nu men kommer upp mer skit allt eftersom!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49461
p0d1
F.D Crew

Inlägg av p0d1 »

p4ck skrev:Om du letar effekt och vill ha en snabb hoj så tipsar jag dig om Gasgas Ec125, det är den vassaste 125'an av vad jag läst.

Man kan ju inte köra 125 4-takt. ;)
Skulle påstå EXC är snäppet vassare om man går efter antalet hästar.

TS : Fyrtakt är fel väg att gå om du ska ha 125a, finns seriöst ingen legitim anledning till det, om det inte är så att du ska åka Sverige-runt med den.

Hade en DT125 strypt, passade perfekt till allt, även att pendla med, sträckåkte 20 mil med ett stopp på vägen i fem min för att tanka, gick prima.
Drog runt 0,45 - 0,5 l/milen.

Kompisens RS125 ostrypt drog runt 0,45 aktiv körning, ligga på högt varvtal konstant och varva ur, avgasporten gör underverk.

Kolla in DT125, stryp av den så har du 24-25 hästar och en skottsäker motor som klarar lätt 2000 mil på en kolv.

Fråga Jolly här på forumet, han fick en Duke av sin farsa, numera har en en CRM ostrypt, fråga vad han tycker om den ;)
Skriv svar