nice setup... men får jag fråga vad du ska ha 64gb ram till? du kommer troligtvis inte använda över 15...Twixness skrev:sitter med en setup från 2006 på min stationära som jag vill uppgradera:P
har en laptop också, lenovo thinkpad t420 och den är grym men behöver en till dator:)
det jag tänkt att köpa är:
i7-4770K
MSI Z87-G45 GAMING Z87 S-1150 ATX (moderkort)
Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz DDR3 (4st för 64gb ram)
sen har jag redan
corsair nätagg på 900
och sapphire 7750 något till grafikkort:)
sen nztek big tower eller vad det heter:)
Att man köper så mycket minne är av exakt samma anledning som att folk köper högtalarelement som klarar flera hundra Watt till sin stereoanläggning, de har ingen uppfattning om hur mycket effekt som används och tror att "mer är bättre". Mer är inte alltid bättre, där emot är det alltid dyrare.NOName? skrev:nice setup... men får jag fråga vad du ska ha 64gb ram till? du kommer troligtvis inte använda över 15...Twixness skrev:sitter med en setup från 2006 på min stationära som jag vill uppgradera:P
har en laptop också, lenovo thinkpad t420 och den är grym men behöver en till dator:)
det jag tänkt att köpa är:
i7-4770K
MSI Z87-G45 GAMING Z87 S-1150 ATX (moderkort)
Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz DDR3 (4st för 64gb ram)
sen har jag redan
corsair nätagg på 900
och sapphire 7750 något till grafikkort:)
sen nztek big tower eller vad det heter:)
och med chassit menar du något från nzxt?
vill kunna göra olika saker såsom spela osv också;)JagHarEnDerbi skrev:Varför bygger du inte bara en server som du kan hosta med då?
vad botar du i då? då jag multiboxade 10 shamaner på datorn jag har nu 8350 i 4,8ghz och 16 gb corsair vengance 1866 mhz så gick jag aldrig över 12gb ram och över 40% i load.Twixness skrev:behöver ram då jag kör runt 20+ bottar, jag hostar också servers så där behöver jag också ram;)
sen går det snabbare med mer ram i rendering, kanske inte så stor skillnad på 32gb ram och 64 i render men när man gör många olika saker samtidigt;)
edit: 1 bot= 1-2gb ram