Yamaha-Dt50 Varvar inte ur,låter skit även med orginaldelar!

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Karlssons
Elmoped
Kontakt:

Yamaha-Dt50 Varvar inte ur,låter skit även med orginaldelar!

Inlägg av Karlssons »

Hejsan förra veckan köpte jag min första moppe en Yamaha dt50r den kostade bara 3.000 eftersom den inte funkade. Den spottar ut bensin ur hålet för luftfiltret, jag kan se det eftersom jag har ett sportluftfilter som även hängde med. Tändstiftet är kolsvart och det läker olja ur öppningen från cylindern till kröken så jag tänkte att det va membranet som är kasst och att den får för mycket bensin. jag tog ut det och kollade det men det va inte trasigt (läpparna satt tätt emot gummit.)
Jag vet att folk kommer tro att jag köpte en skit moppe bara för att den va billig men igentligen så va det av en kompis för ett kompis pris.
Min setup
-Sportluftfilter (jag vet att boxen är bättre på en orginal cylinder men vafan det måste la gå ändå eller?)
-Trimrör technigas acero ostypt
http://www.twostroke.se/product.asp?product=31707
(jag tog isär ljuddämparn och kollade inne i det och det mesta av """innehållet""" är svart är det något man bör oroa sig över?)

Allt annat är orginal.

Video på moppen
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=pth0urqP1ic[/youtube]

Bild på Oljan som läcker mellan cylindern och kröken.
[spoiler]http://postimg.org/image/imq8txd7z/[/spoiler]

Alla tips/svar är högt uppskattade, tack på förhand!
Användarens profilbild
jack.lofgren
Pattelina

Inlägg av jack.lofgren »

videoklippet funkar inte
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist

Inlägg av FreZz »

jo det gör det.

att det läcker ifrån avgasröret och cylindern är antingen att du inte har en avgaspackning eller så sluter det inte tätt emellan röret och cylindern.

och om nu ditt tändstift är kolsvart så får den ju förmycket olja.
kör du i tanken eller i behållaren?
kolla vilket munstycke du har med för om den inte varvar ur kan du ha förstort munstycke.

att du tog isär ljud dämparen och den är svart är ju för att den får för mycket olja och det sätter sig i ullen

+ att du fick en DT50R för 3000 ska du vara glad över :)
för då du får den att funka så kommer du ju kuna sälja den för 10-11k :)
Senast redigerad av FreZz den 5 juni 2013, 18:10, redigerad totalt 1 gånger.
Quattro lyfe
Användarens profilbild
jack.lofgren
Pattelina

Inlägg av jack.lofgren »

FreZz skrev:jo det gör det.

att det läcker ifrån avgasröret och cylindern är antingen att du inte har en avgaspackning eller så sluter det inte tätt emellan röret och cylindern.

kolla vilket munstycke du har med för om den inte varvar ur kan du ha förstort munstycke
Alldeles nyss funkade den inte...
Karlssons
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av Karlssons »

jack.lofgren skrev:videoklippet funkar inte
Du har rätt den hållde fortfarande på att laddas upp.
Karlssons
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av Karlssons »

kolla vilket munstycke du har med för om den inte varvar ur kan du ha förstort munstycke.

att du tog isär ljud dämparen och den är svart är ju för att den får för mycket olja och det sätter sig i ullen

Jag kör vanligtvis i behållaren men den va slut så jag blandade det i tanken. :)

Jag ska kolla det munstycket nu och förmodligen byta till ett mindre jag skriver mer sen när jag vet vad det är för munstycke men jag har för mig att min "kompis bytte.

Tack som fan FreZz för hjälpen :).
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist

Inlägg av FreZz »

Karlssons skrev:

Jag kör vanligtvis i behållaren men den va slut så jag blandade det i tanken. :)

Jag ska kolla det munstycket nu och förmodligen byta till ett mindre jag skriver mer sen när jag vet vad det är för munstycke men jag har för mig att min "kompis bytte.

Tack som fan FreZz för hjälpen :).
inga problem ;)
ok för du ska blanda 2% så det är typ 1,7 dl jag brukar köra 2dl bara för att vara säger + så köper jag alltid en 2dl 2 takts olja på okq8 då jag tankar :P
Quattro lyfe
Skriv svar