Tja. Jag har en aerox -06a som jag köpt ett leovince zx till idag. =)
Jag har; dragen v-bricka, borta pluggen ur röret, KVAR luftpluggen, bytt upp munstycket ca. 10 strl, mycket slitna 4.5 gramms vikter ( fungerar typ som 3.5 gram nu ), 22 % tryckfjäder, 75 % kopplingsfjädrar, och en EXTREMT sliten rem..
Moppen axxar ganska bra, men varvar mycket, och går bara 64 km/h enligt gps ..
Vad ska jag göra för att få upp topphastigheten UTAN att förlora det sköna axxet ? räcker det med att byta vikter, lr bör jag byta till 15 % tryckfjäder ,4.5 grams vikter och dra luftpluggen och byta remmen, lr vad tycker / tror ni ?? =)
plugga ur röret, fixa ny rem, fixa friska vikter, och mitt råd ha orginal tryckfjäder
LUGNARAAAJ
Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information
okej ;P har tänkt köpa nya vikter, dra luftpluggen lr stoppa dit sportluftfilter, och sätta ny rem. men ska jag verkligen stoppa tillbaka orginal tryck fjädern? :O
Cepehjulet skrev:ok.. undra vars man kan ha den ;P hahaha.. men ska jag ta luftburkspluggen lr inte ? ;P
ja tycker inte du ska det, då den kommer gå sunk, har några kompisars gjort iallafall. å när dem drog te baka pluggen så gick dem fint,
Eller så kan du ju testa vilket som går bäst.
man måste ju gå upp i munstyckes storlekar också ?
stämmer, jag har ju gått upp ca 10 storlekar, men inte tagit pluggen. tar man bara pluggen och inte byter munstycke, klart som f*n att det går dåligt då