HJÄLP, LEOVINCE ZX TILL AEROX!!!!!!!!!!

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Cepehjulet
Elmoped

HJÄLP, LEOVINCE ZX TILL AEROX!!!!!!!!!!

Inlägg av Cepehjulet »

Tja. Jag har en aerox -06a som jag köpt ett leovince zx till idag. =)

Jag har; dragen v-bricka, borta pluggen ur röret, KVAR luftpluggen, bytt upp munstycket ca. 10 strl, mycket slitna 4.5 gramms vikter ( fungerar typ som 3.5 gram nu ), 22 % tryckfjäder, 75 % kopplingsfjädrar, och en EXTREMT sliten rem..

Moppen axxar ganska bra, men varvar mycket, och går bara 64 km/h enligt gps ..

Vad ska jag göra för att få upp topphastigheten UTAN att förlora det sköna axxet ? räcker det med att byta vikter, lr bör jag byta till 15 % tryckfjäder ,4.5 grams vikter och dra luftpluggen och byta remmen, lr vad tycker / tror ni ?? =)

tacksam för svar och tips =)
mt5a_stunt
Kinaraket

Inlägg av mt5a_stunt »

har du tat plugen vid myningen om de finns nån då
Användarens profilbild
rrx_pojken
Svårstartad skrothög

Inlägg av rrx_pojken »

kasta ur tryckfjärden och sätt i orginal och sen ta typ 4.5 grams vikter och ta bort pluggen i luftburken om du vill ha lite bättre axx och BYT REMMEN
Användarens profilbild
KoNG
F.D Moderator

Inlägg av KoNG »

plugga ur röret, fixa ny rem, fixa friska vikter, och mitt råd ha orginal tryckfjäder ;)
LUGNARAAAJ

Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information

EVO-Projekt
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=34937
Cepehjulet
Elmoped

Inlägg av Cepehjulet »

okej ;P har tänkt köpa nya vikter, dra luftpluggen lr stoppa dit sportluftfilter, och sätta ny rem. men ska jag verkligen stoppa tillbaka orginal tryck fjädern? :O

btw så är röret redan urpluggat ;P
Sendarajder
Varnad

Inlägg av Sendarajder »

asså ny tryck fjäder ska du inte lägga in förrän du har skaffat 70cc lägg i orginal tryckfjäder ingen ffs :twisted:
Cepehjulet
Elmoped

Inlägg av Cepehjulet »

ok.. undra vars man kan ha den ;P hahaha.. men ska jag ta luftburkspluggen lr inte ? ;P
HeeellmuT
Elmoped

Inlägg av HeeellmuT »

Cepehjulet skrev:ok.. undra vars man kan ha den ;P hahaha.. men ska jag ta luftburkspluggen lr inte ? ;P
ja tycker inte du ska det, då den kommer gå sunk, har några kompisars gjort iallafall. å när dem drog te baka pluggen så gick dem fint,

Eller så kan du ju testa vilket som går bäst.
Användarens profilbild
rrx_pojken
Svårstartad skrothög

Inlägg av rrx_pojken »

HeeellmuT skrev:
Cepehjulet skrev:ok.. undra vars man kan ha den ;P hahaha.. men ska jag ta luftburkspluggen lr inte ? ;P
ja tycker inte du ska det, då den kommer gå sunk, har några kompisars gjort iallafall. å när dem drog te baka pluggen så gick dem fint,

man måste ju gå upp i munstyckes storlekar också ?
Cepehjulet
Elmoped

Inlägg av Cepehjulet »

rrx_pojken skrev:
HeeellmuT skrev:

man måste ju gå upp i munstyckes storlekar också ?
stämmer, jag har ju gått upp ca 10 storlekar, men inte tagit pluggen. tar man bara pluggen och inte byter munstycke, klart som f*n att det går dåligt då :P
Låst