Hej!
Jag har köpt en original gilera stalker - 04 och jag tyckte att den var väldigt slö, och den orkade inte varva ur fullt. Jag kollade kolvringarna och tyckte att dem var ganska dålig, så jag beställde ett 70cc cylinderkitt till den.
När jag hade nytt cylinder så gick den precis lika dåligt, blev absolut ingen skillnad alls. jag kollade då på förgasarinställningarna och såg att luftskruven saknades. jag provade då att byta till en annan 17.5mm förgasare med luftskruv, men ingen skillnad. Provade då med en 16mm förgasare, ingen skillnad. provade med en annan 16mm förgasare, ingen skillnad. provade en 21mm flrgasare, ingen skillnad.
Trodde då att nån av packboxarna var dålig, så jag kollade dem och de såg bra ut. Då kollade jag membranet och reedsen och såg att det var dåligt. Jag köpte då ett nytt racing membran, men det blev ingen skillnad med det.
Provade att byta CDI-box utan resultat. Jag plockade ävenbort varannan variatorvikt. och då orkade den inte växla ut. så jag bytte tryckfjäder några gånger till både hårdare och mjukare fjädrar, men den gick inte bättre för det.
Jag kände sen att ramlagren glappade lite, så jag bytte ramlager och packboxar, men det blev ingen skillnad då heller.
Jag har också provat med originalavgasrör och effektrör, utan att den har gått bättre. Jag har också bytt tändplatta, men den var det inget fel på.
Det är bra gnista på stiftet, den får bensin, det sitter ett Hebo variatorkitt på den och söppet luftfilter. Om jag har bakhjulet uppe i luften och gasar fullt så är den också slö och det tar lång tid innan den kommer upp i varv.
Undrar om någon har nån aning om vad som kan vara fel?
Mvh Adam.