Köp inget av bergstrom95@live.com han är inte seriös för fem öre. Skickar inga grejer men pengarna tog han.
Såg han hade ny annons ute nu. Så jag ville bara varna andra.
Kontonummret har jag och ett namn. Men det finns ju en del med samma namn i vårt avlånga land. Han behöver ju inte vara från skåne län bara för att det står i annonsen. Och nordea kunde inte hjälpa pga sekretessen. Funderar på en polisanmälan, då får man personuppgifter på kontoinnehavaren. Om dom tar sig an anmälan.
Helt klart ska du göra en anmälan.
Jag blev blåst av en snubbe på blocket.
Så jag tog med mig alla uppgifter jag hade om honom printscreen på annons osv.
Jag gjorde min anmälan i April, i början på Maj så ringde en polis och ställde några frågor då dom skulle dra ut uppgifdterna från hans bank.
Den polisen sa att när man fört över pengar till ett bankkonto så har bedragaren lämnat så bra spår och gjort det svårt för sig så han tyckte iaf det såg ljust ut.
Blev uppringd av polisen igen i förra veckan då dom ville göra en sista avstämmning innan dom lämnar över det till polisen i hans län.
Jag höll på o göra en affär med han men då ja såg att han hade 5 annonser ute samtidigt blev man lite fundersam :/ Även när han bad en sätta in pengar på hans konto innan han skickat varorna..Jävla h**** rent ut sagt
Ta en titt på denna pärla ifall ni är Neoshomos som jag <3
han har vunnit om han lyckas med att få pengarna och du tänker att de är för lite för att du ska få tbx dina pengar, även om du inte får tbx pengarna kan du ju ändå se till att han blir bused och får lära sig en läxa
Ett annat tips är att ta personens hemtelefonnummer. (Om han/hon nu har ett givetvis) Eftersom att om man bara får ett mobilnummer, så kan det enkelt vara så att numret är till ett kontatkort som man laddar med pengar. Då om han i mening ska blåsa dig på pengar o lyckas så är det bara för honom att bryta kontantkortet. Då det inte är bundet till något abonnemang kan man heller inte spåra det. Men om man får ett hemtelefonnummer så är det helt klart enklare då man även vet vart säljaren bor