mycke skillnad på krökarna?

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
Granberg
Avstängd

mycke skillnad på krökarna?

Inlägg av Granberg »

tjenare har ju börjat stunta en del med min aerox men det sitter i nu läget på ett Stage6 - Avgassystem (Pro Replica) men tänkte eftersom alla stuntare typ kör med LeoVince - ZX C så är det stor skillnad på dom efter som den sticker iväg så ini helvete när jag drar på gasen, ville ju mer ha ett litet mer lågvarvit,men är det värt? :P
Användarens profilbild
Callesjoberg
Elmoped

Re: mycke skillnad på krökarna?

Inlägg av Callesjoberg »

[quote="Granberg"]tjenare har ju börjat stunta en del med min aerox men det sitter i nu läget på ett Stage6 - Avgassystem (Pro Replica) men tänkte eftersom alla stuntare typ kör med LeoVince - ZX C så är det stor skillnad på dom efter som den sticker iväg så ini helvete när jag drar på gasen, ville ju mer ha ett litet mer lågvarvit,men är det värt? :P[/quote

Ska du börja stunta så är det värt, eftersom det blir tio gånger lättare med ett lågvarvigt rör, så du får effekten på låga varv, då det oftast är på dom låga varven man stuntar, t ex ringar osv..
Kör på ett zx rör, bra effekt ur det samtidigt som det är prisvärt :)

Lycka till :)
Tjääna, kika in på mitt galleri för fler bilder på min Derbi X-Race med unikt moddade KTM kåpor! :)
Användarens profilbild
GreckE
Kinaraket

Inlägg av GreckE »

sätt dit ett urpluggat orginalrör så fåru ett riktigt lågvarvigt rör.
Lådbilsprojekt! NYSTART in och lägg en kommentar!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=41350
Användarens profilbild
suzukiwheelier
Farsans gamla zündapp

Inlägg av suzukiwheelier »

GreckE skrev:sätt dit ett urpluggat orginalrör så fåru ett riktigt lågvarvigt rör.
håller med kör antingen urpluggat orginalrör elr det röret du har på nu, onödigt att köpa fler rör då du har ett av de bästa stuntrören (orginal) :)
Användarens profilbild
Granberg
Avstängd

Inlägg av Granberg »

suzukiwheelier skrev:
GreckE skrev:sätt dit ett urpluggat orginalrör så fåru ett riktigt lågvarvigt rör.
håller med kör antingen urpluggat orginalrör elr det röret du har på nu, onödigt att köpa fler rör då du har ett av de bästa stuntrören (orginal) :)

så du menar att det är nästan bättre med ett orginal än ett zx rör? :P
Hä han't full ge nå ampa å vänt'sje!!
Användarens profilbild
tobbepihl
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Inlägg av tobbepihl »

ja det menar han för orginalrör har oftast bättre bottendrag
lemon
Elmoped

Inlägg av lemon »

köp ett leovince zx-r om du vill bakhjula den kommer upp väldigt bra med en bra toppfart finns inget rör som leovince när det gäller bakhjul och axx
Användarens profilbild
Granberg
Avstängd

Inlägg av Granberg »

lemon skrev:köp ett leovince zx-r om du vill bakhjula den kommer upp väldigt bra med en bra toppfart finns inget rör som leovince när det gäller bakhjul och axx
redan beställt ;)
Användarens profilbild
Granberg
Avstängd

Inlägg av Granberg »

men öjj om jag ska dra på bakhjulet ska jag ha dragen plugg då eller ska den sitta kvar? :S
lemon
Elmoped

Inlägg av lemon »

helst dra pluggen då får du ut den verkliga effekten utav röret går fortare och bättre axx
Användarens profilbild
skogen_swe
Gasres

Inlägg av skogen_swe »

zx röret har alltid varit en vinnare när det gäller till stunt, även låter lite mindre än andra trim rör också :P

jag gick ju själv från leovince zx till Yasuni Avgassystem City R Alu ett jävla misstag gjorde allt bara värre, blev för rapp man sket ju ner sig när de tog höga varv :(
Alyzzzer
Kinaraket

Inlägg av Alyzzzer »

Folk säger att original har bättre axx än Zx de är fel. Har testat båda, med ett Zx går den upp på bakan utan ansträngning. Urpluggat har också rätt okej axx men inte som de säger här att de har.

Mitt råd e att du köper ett begagnat för en 500 lapp eller nåt.

Lycka till!
Användarens profilbild
skogen_swe
Gasres

Inlägg av skogen_swe »

Alyzzzer skrev:Folk säger att original har bättre axx än Zx de är fel. Har testat båda, med ett Zx går den upp på bakan utan ansträngning. Urpluggat har också rätt okej axx men inte som de säger här att de har.

Mitt råd e att du köper ett begagnat för en 500 lapp eller nåt.

Lycka till!
kan ju omöjligt vara de, asså enda fördelen med urplugg är att den svarar snabbare på gasen zx gör de lite segare men själv klart så mycket mer kraft finns de och underlättar men i mitt fall så märker man knapp nån respons skillnad mer av kraften man märker mest av :)

däremot om du har ett hög varvigt då snackar vi om gungigt tänk er bara stunta med hyper kit lär ju slå rygg på en gång om man inte har lyckas vänja sig :twisted:

själv t.ex stalker med Hebo rör (högvarvigt) går fint på lugna varv väldigt svag sen när varven kommer fy fan då far de åt alla jävla hål xD de går ju men kräver lite mer teknik då :P
Skriv svar