Dålig tomgång och mellanvarv AM6

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
1337_Anton
Elmoped

Dålig tomgång och mellanvarv AM6

Inlägg av 1337_Anton »

Tjena, har lite fel på en AM6 här.
Endast urplugg har alltid gått bra tills igår när den jag kände att den började söla lite när den gick ner i varv, alltså den gick inte direkt den gick den lite sen stanna i högre varv än tomgångsvarv i cirka 3sek och sen gick ner till normala varvtal på tomgång.
Då rengjorde jag luftburken och munstyckena och la på, den gick bra som fan sen börjar den gå sämre än aldrig förr, den hålls inte alls på tomgång när den är kall. I början rykte den men det är över, men den går bra på högre varv, har smort in luftfiltret osv.
Antar att det är filtret det är fel på?
Någon som råkat ut för samma sak?

Snabba svar uppskattas! :)
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last

Inlägg av AndreWidestedt »

har du bestyckat upp efter du drog pluggen?
Helt Räser
Användarens profilbild
1337_Anton
Elmoped

Inlägg av 1337_Anton »

AndreWidestedt skrev:har du bestyckat upp efter du drog pluggen?
jaadå, detta problem kom plötsligt den har gått hur bra som helst längre perioder.
Användarens profilbild
Jakzu
TGR:s BIIIIAAAATCH

Inlägg av Jakzu »

Gör rent hela förgasaren.
Användarens profilbild
1337_Anton
Elmoped

Inlägg av 1337_Anton »

Jakzu skrev:Gör rent hela förgasaren.
Har gjort det tidigare idag, den går som den ska nu :)
Användarens profilbild
1337_Anton
Elmoped

Inlägg av 1337_Anton »

Samma sak igen, vart till gropen och sedan hem vägen genom stan så dör den, märkt nu att den dör när man svänger åt vänster, kan nån vajer/kabel vara för kort? fast på styret ser det EJ tajt ut, det händer bara IBLAND när jag svänger vänster, det kommer som i peroder.
Tacksam för svar.
Användarens profilbild
xoldero
Farsans gamla zündapp

Inlägg av xoldero »

Det låter som att luftskruven är felinställd, Skruva in den helt sedan 1,5 varv ut!
Användarens profilbild
1337_Anton
Elmoped

Inlägg av 1337_Anton »

xoldero skrev:Det låter som att luftskruven är felinställd, Skruva in den helt sedan 1,5 varv ut!
Ja den har jag pillat i innan jag märkte att den dör när man svänger vänster, så varför skulle det vara den? troligare med skalad + kabel som kortsluter eller så
Användarens profilbild
skogen_swe
Gasres

Inlägg av skogen_swe »

1337_Anton skrev:
xoldero skrev:Det låter som att luftskruven är felinställd, Skruva in den helt sedan 1,5 varv ut!
Ja den har jag pillat i innan jag märkte att den dör när man svänger vänster, så varför skulle det vara den? troligare med skalad + kabel som kortsluter eller så
för mig så vart de när man började varva ut motorn lite mer så tog den kål på skiten då hade 2 kablar under tanken tagit stryk. för mig så funkade så precis som man skulle hålla på vrida om nyckeln hela tiden efter att man slet i kablarna lite lätt så började de funka
Skriv svar