Övertala päronen om 125cc

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR
Användarens profilbild
DerbiKoffe
Farsans gamla zündapp

Övertala päronen om 125cc

Inlägg av DerbiKoffe »

tjenare, är sjukt sugen på att skaffa 125a nu när man snart fyller 16, men jag får inte för mina föräldrar... så jag vänder mig till alla som har övertalat sina föräldrar om 125a, jag behöver alltså bra argument om att få skaffa 125a

Tack på förhud!
Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar!

Kolla gärna in mitt gamla projekt :D

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=46183
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last

Inlägg av AndreWidestedt »

Bättre flyt på landsvägar (Högre fart =/= osäkert, stora skildnader i fart = osäkert) kan vara 1 argument.
Helt Räser
Användarens profilbild
saile96
King of the street

Inlägg av saile96 »

kör du trimmad moppe? säg att 125 är mycket säkrare än en moppe som går ca 100. det funka för mig och nu står det en ktm exc 125 i garaget
avverkade fordon:
loncin 90cc fyrhjuling (såld)
honda cr 50cc (såld)
honda cr 80cc (tillsalu)
Derbi drd 50cc (tillsalu)
peugote xps 70cc (såld)
kawasaki klf 220cc
ktm exc 125cc
ktm sx 450cc
volvo 740
nissan king cab
Användarens profilbild
DerbiKoffe
Farsans gamla zündapp

Inlägg av DerbiKoffe »

min moppe gjorde dock bara 75-80 när den va hel... ja krockade med en bil för några veckor sedan (hans fel) så de argumentet om att de e säkrare tvivlar ja på att de funkar
Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar!

Användarens profilbild
Tuta
King of the street

Inlägg av Tuta »

Gör inte som mig

Jag hittade statistik på att det var farligare att åka moppe än lätt mc, höll på att inte få åka moppe ens hahaha xD

Blev ingen lätt mc :(
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Användarens profilbild
DerbiKoffe
Farsans gamla zündapp

Inlägg av DerbiKoffe »

Tuta skrev:Gör inte som mig

Jag hittade statistik på att det var farligare att åka moppe än lätt mc, höll på att inte få åka moppe ens hahaha xD

haha, tänkte precis kolla upp de, så skiter i de... :D

Användarens profilbild
HasseMan
Svårstartad skrothög

Inlägg av HasseMan »

säg att dom hållere mycket bättre , och att du slipper mecka med den för att få den att gå snabbare :)

samt att du slipper böter för trimmad moppe om polisen skulle ta dig med en lätt mc :) haha hoppas du förstår ^^
ÖÖÖUEEEEE
PK skrev: We live on the edge. fuck bengen. vi är fett gangsterkriminella. vi är moppepojkar.
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Inlägg av k-skåpet »

Skillnaden blir ju att du går från att vara olaglig till att bli laglig.
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
saile96
King of the street

Inlägg av saile96 »

säg att annars kommer du köpa en annan moppe som du me kommer trimma , alltså är det bättre att du köper 125a iställe än att lägga massa pengar på nått olagligt 8)

eller gör du bara som mig, köper allat utan föräldrarnas tillstånd :roll: säger bara att jag skall hämta det jag köpt så blir det lite roliga miner men funkar alltid :D
avverkade fordon:
loncin 90cc fyrhjuling (såld)
honda cr 50cc (såld)
honda cr 80cc (tillsalu)
Derbi drd 50cc (tillsalu)
peugote xps 70cc (såld)
kawasaki klf 220cc
ktm exc 125cc
ktm sx 450cc
volvo 740
nissan king cab
Fatzy
Svårstartad skrothög

Inlägg av Fatzy »

Vet du varför du inte får?
Fråga annars och försök att möta deras argument :)
Användarens profilbild
DerbiKoffe
Farsans gamla zündapp

Inlägg av DerbiKoffe »

Har ju funderat på å köpa en trimmad slider så de om att gå från olaglig till laglig borde ju göra susen, plus att det är typ 5 pers i min klass och typ 15 som jag känner som ska skaffa 125a i år, men ja ska snacka mer med farsan senare så hoppas jag att han ger vika snart :)

Användarens profilbild
Tuta
King of the street

Inlägg av Tuta »

DerbiKoffe skrev:
Tuta skrev:Gör inte som mig

haha, tänkte precis kolla upp de, så skiter i de... :D
Det går nog att presentera på ett bättre sätt än jag gjorde, du får ju känna av attityden typ :P
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Användarens profilbild
rieju4life
Svårstartad skrothög

Inlägg av rieju4life »

som jag brukar säja... ''mitt val MIN framtid'' sen brukar jag säja att jag vet att päronen vill mig bara väl men hur ska jag kunna vara lycklig om dom ska bestämma allt??? sen brukar jag sluta med att säja ''ung och dum ni vet ;)''
omkörd = behöver mer trim :D

MBH4LIFE
Fatzy
Svårstartad skrothög

Inlägg av Fatzy »

rieju4life skrev:''mitt val MIN framtid'
Synd att det är päronen som sitter på cashen här, så den ger nog inte så mycket hemma hos mig :(
Användarens profilbild
rieju4life
Svårstartad skrothög

Inlägg av rieju4life »

Fatzy skrev:
rieju4life skrev:''mitt val MIN framtid'
Synd att det är päronen som sitter på cashen här, så den ger nog inte så mycket hemma hos mig :(
kan säja att dom sitter på cachen hemma hos mig med ;)
omkörd = behöver mer trim :D

MBH4LIFE
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street

Inlägg av ValoPallo »

Borde det inte räcka med att bara säga att det inte är en moppe?

Bättre transportmedel, gratis tungviktare, man lär sig köra bättre, kostar mindre (Beroende på vad du köper), säkrare en än sketen moped...

Har du läst på lite borde du komma på ett par argument
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
-user-
Elmoped

Inlägg av -user- »

ValoPallo skrev:Borde det inte räcka med att bara säga att det inte är en moppe?

Bättre transportmedel, gratis tungviktare, man lär sig köra bättre, kostar mindre (Beroende på vad du köper), säkrare en än sketen moped...

Har du läst på lite borde du komma på ett par argument
Måste bara fråga vad du menar med gratis tungviktare?

Får man ta tungnt kort gratis sen?=)
jonkyboys
Elmoped

Inlägg av jonkyboys »

Om du tar lättmc kortet så behöver du bara göra uppkörning med tung och mellan, så man betalar för alla mc kort när man tar lätt :)
Användarens profilbild
suzukiwheelier
Farsans gamla zündapp

Inlägg av suzukiwheelier »

jonkyboys skrev:Om du tar lättmc kortet så behöver du bara göra uppkörning med tung och mellan, så man betalar för alla mc kort när man tar lätt :)
stjäl en liten snabbfråga. Nån som vet om det är samma i finland?
Användarens profilbild
QviW
TSR:s snyggaste

Inlägg av QviW »

jonkyboys skrev:Om du tar lättmc kortet så behöver du bara göra uppkörning med tung och mellan, så man betalar för alla mc kort när man tar lätt :)
Nope, ändrade regler
p0d1
F.D Crew

Inlägg av p0d1 »

Ska du argumentera för att få köpa 125a så ska det vara vettiga och sakliga argument som är realistiska.
Inte "får köra mycket snabbare lagligare :pPPpPPPpP" Eller så.

Fördelen med lätt mc jämfört med en moped är att de är ett bättre sätt att transportera sig, men samtidigt så ökar riskerna ju högre hastighet du kör i.

Om du väljer att ta körlektioner så kommer du få en 'riktig' grund om hur man framför fordonet i trafik, får göra en uppkörning, måste gå risk1an och risk2an, jämfört med moped där Sanna, en porrblond bimbo med pattar upp till hakan som inte vet vad huvudled är, högerregeln eller vet hur man framför sig säkert, som kan få ett körkort genom att "köra upp" med körskolan som inte kräver något speciellt utav personen i fråga.

Uppkörningen för 125a är exakt likadan som för en literklubba eller för bil.

Du får ta mer ansvar i trafiken, du får bättre körvana från motorväg som kommer gynna dig när du ska ta bilkörkort.
Du slipper oroa dig för att polisen ska stoppa dig och ge dig böter för en trimmad moped(något många föräldrar verkar tycka är viktigt).

Du blir en broder i ett hjärtligt MC-kollektiv och kommer accepteras utav andra bikers, kanske hittar nya vänner att åka med.
Kurser erbjuds för att förbättra din körning.

Osv.

Detta gäller i år endast, 2013 så ändras det till att man måste genomföra en uppkörning för mellanhoj.
Användarens profilbild
Macko96
Allvetande|Hastighetsrekord på TSR

Inlägg av Macko96 »

orkade inte läsa p0d1s inlägg (sorry men det är lååångt ;) )

Men here it comes!

Du kan säga någon utav dessa punkter.

Lättare att få körkortet för större hoj senare. Om du byter upp dig till A2 och sedan gör uppkörning för A så kan du få det hela 2 år tidigare :D

man blir mer respekterad på vägarna än på en moped (vilket även gör det säkrare)

Lättare att ta sig mellan olika städer utan att dina föräldrar behöver köra

Du kan säga att det är ett bra sätt att lära sig att ta mer "ansvar" (funkade för mig)

Du kan alltid köra runt med mycket coolare personer än ett moppefucko...
Jag har hamnat i stora Mc-gäng som gör på liteklubbor och crossar! var ganska kul sedan vinkade man hejdå och alla vinkar lika glatt tillbaks!

Sedan funkar ju argumentet att det är helt enkelt roligare!
Har en DT50R från 94 till salu! Pm:a vid intresse!
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18181
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18180
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=21909
(22:11:57) Demuz: kan ni inte kicka mig på skoj? har aldrig blivit det
Användarens profilbild
xPast
Elmoped

Inlägg av xPast »

Letar själv efter lite argument för lätt mc eftersom det snart är dags om bara päronen ger sig. Hur gick det för dig? Såg att den här tråden är ganska gammal nu men har du 125:a nu? :)
Shark Monster
Svårstartad skrothög

Inlägg av Shark Monster »

hur lång tid tar det att få kortet? Har precis fyllt 16 och är sjukt sugen på 125a, har snackat med farsan och han har sagt mer ja än nej den enda gången jag frågat. :) Älskar att köra på två hjul så chansen att det blir mellan senare i livet är väldigt stor. Dock har jag ju inte all tid i världen, därför undrar jag hur mycket tid man behöver lägga. Har tröttnat lite på moppen då jag inte får trimma och alla kompisar drar mig :oops:
p0d1
F.D Crew

Inlägg av p0d1 »

xPast skrev:Letar själv efter lite argument för lätt mc eftersom det snart är dags om bara päronen ger sig. Hur gick det för dig? Såg att den här tråden är ganska gammal nu men har du 125:a nu? :)
Börja med att läsa mitt tidigare inlägg istället.

Shark Monster skrev:hur lång tid tar det att få kortet? Har precis fyllt 16 och är sjukt sugen på 125a, har snackat med farsan och han har sagt mer ja än nej den enda gången jag frågat. :) Älskar att köra på två hjul så chansen att det blir mellan senare i livet är väldigt stor. Dock har jag ju inte all tid i världen, därför undrar jag hur mycket tid man behöver lägga. Har tröttnat lite på moppen då jag inte får trimma och alla kompisar drar mig :oops:
Kan ta en vecka om du får uppkörning direkt eller ett halvår om du är dålig, det finns få tillfällen för att övningsköra osvosv.
Användarens profilbild
Jolly
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Jolly »

Du får en körvana som är GULD värt. Jag körde 1500 mil med min hoj och det hjälpte mig något enormt när jag skulle ta bilkörkort. Övningskörde 3 gånger privat samt 10 gånger på skolan. Sammanlagt hade jag alltså kört bil 14 gånger (inklusive uppkörning) I MITT LIV när jag satt med bilkörkortet i handen.
p0d1
F.D Crew

Inlägg av p0d1 »

Jolly skrev:Du får en körvana som är GULD värt. Jag körde 1500 mil med min hoj och det hjälpte mig något enormt när jag skulle ta bilkörkort. Övningskörde 3 gånger privat samt 10 gånger på skolan. Sammanlagt hade jag alltså kört bil 14 gånger (inklusive uppkörning) I MITT LIV när jag satt med bilkörkortet i handen.

Ändå så kör du som du gör Lybäck ;) :*
Skriv svar