Lite nyfiken på vilka hobbys ni har utöver moppar, kanske finns någon där ute som man delar intresse med och inte bor så långt ifrån

Själv lägger jag mycket tid på radiostyrt, har hållit på sedan 2007 och tävlade en del mellan 2008 och 2011. Nu håller jag dock bara på med nöjeskörning. Både driftar och crawlar i skala 1:10, trevligt att hålla på med och en aning billigare än 1:1

Här är väl driftern då. Fördelen är att karossen är lätt att byta så jag har väl en 5-10st som jag kan använda på samma bil, tar några sekunder att byta bara. Har väl haft ett 30 tal genom tiderna, bla. R34, R32, supra, Toyota aristo, ae86 osv. här är en av dem senaste, Nissan Laurel C35, med en härlig twist i lacken, flerfärgat glitter. Här är strax efter det att jag lackat klar den och pillade med detaljerna, tog en kass bild med blixt för att se lacken lättare

Sen har vi ju lite träffar då och då, träffen på denna bilden anordnade jag i halmstad och vi var väl en 30 pers och kanske 40-50 bilar. Av den högen vann jag med denna BOTM (body of the meet) och fick därigenom en kaross till

Sitter dioder i som var satt i ett blink schema och fastnade därför inte på bild. Notera buren också

Sen har vi då också crawler, och här är det inte riktigt lika lätt att skifta kaross, då hjulbasen osv. skiljer på många. Denna karossen är även i hårdplast och inte tunn tunn lexan som driftkarossena är, då dessa helt enkelt är mer detalj rika. Så här såg den ut senast, med en Jeep Wrangler 4dr kaross med full inredning, kapade skärmar osv. Blev aldrig jätte nöjd med denna så sålde den tillslut till en kompis.

Efter som jag bara sålde karossen fick jag ju köpa nytt och nu håller det på å bli en Land Rover Defender, också denna med full inredning. Långt ifrån klar och notera kofångaren, bara denna massiva bit i stål väger cirka 500 gram.

Nu vill jag veta vad ni håller på med, bidra gärna med bilder!