Hur får man bort svänghjulet utan avdragare?

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
asti27
Svårstartad skrothög

Hur får man bort svänghjulet utan avdragare?

Inlägg av asti27 »

Hej, som rubriken lyder så ska jag lossa på svänghjulet men har ingen avdragare, några tips på hur man får bort svänghjulet?

tacksam för snabba svar!

Mvh. Felix
david96 skrev:killar låt han köra ihjäl sig, YOLO fittest survive, dumma dör ut och deras gener går inte vidare :)
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Skaffa en avdragare.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
asti27
Svårstartad skrothög

Inlägg av asti27 »

men utan, ska ju gå på något sätt? :P
david96 skrev:killar låt han köra ihjäl sig, YOLO fittest survive, dumma dör ut och deras gener går inte vidare :)
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Javisst. Men en avdragare är billigare än att eventuellt behöva byta svänghjul, vevparti och/eller ramlager beroende på vilken apmekmetod man använder. Så... Köp en avdragare som passar gängan i ditt svänghjul. Kostar inte ens en hundralapp.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street

Inlägg av Rexxy »

Skaffa avdragare!

Annars risk att du tar sönder något, då blir det dyrare!
siiimooon
Gasres

Inlägg av siiimooon »

Hammare & kofot.
Men det är bättre att köpa en avdragare.
FLUBBA
Svårstartad skrothög

Inlägg av FLUBBA »

En metod som jag har använt på ett anta motorer är: ta av muttern till svänghjulet. Starta motorn. Ta fram en liten hammare och knacka på svänghjulet löst med Hammarn när det snurrar så hoppar det snart av :D
FLUBBA
Svårstartad skrothög

Inlägg av FLUBBA »

En metod som jag har använt på ett anta motorer är: ta av muttern till svänghjulet. Starta motorn. Ta fram en liten hammare och knacka på svänghjulet löst med Hammarn när det snurrar så hoppar det snart av :D
Användarens profilbild
skogen_swe
Gasres

Inlägg av skogen_swe »

FLUBBA skrev:En metod som jag har använt på ett anta motorer är: ta av muttern till svänghjulet. Starta motorn. Ta fram en liten hammare och knacka på svänghjulet löst med Hammarn när det snurrar så hoppar det snart av :D
de lär ju funka men sjuk ide ändå xD

hade aldrig en utdragare dom första gångerna man skulle ta lös svänghjulet, mer skruvat ut muttern en bit inte helt loss, slaget på muttern för att den ska skaka loss samtidigt knackat på svänghjulet och bänt med kofot jävla dumt då man skadar blocket och de funkar inte alltid :(

rekommenderar en utdragare underlättar så mycket :)
asti27
Svårstartad skrothög

Inlägg av asti27 »

FLUBBA skrev:En metod som jag har använt på ett anta motorer är: ta av muttern till svänghjulet. Starta motorn. Ta fram en liten hammare och knacka på svänghjulet löst med Hammarn när det snurrar så hoppar det snart av :D
nu är det så att motorn ligger på en bänk xD men bra tips när jag ska ha av andra svänghjulet(ska switcha tändplatta)
Skriv svar