Förgasare till effektrörssetup

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
Han Med Shercon
Elmoped

Förgasare till effektrörssetup

Inlägg av Han Med Shercon »

Hej! Jag är så värdelös på att söka. Så jag hittade inget svar. Min moped går riktigt dåligt. Den e skit slö i början när man ska iväg, startar jag i uppförsbacke så måste jag springa med moppen, och måste varva grymt jävla mycket för att känna effekten, har en AM6a med 12mm förgasare och ett turbokit lacada. Tänkte kolla om det går att köra med en 21mm förgasare till min setup? Kanske ska skaffa en polini guss 80cc senare. Men tänkte kolla om en går bättre med 19mm förgasare. Ska köpa ett 11 kuggars framdrev också. Kör på 13 nu, är ute efter acc o styrka. Men lite topp skulle inte skada ;) tror jag har typ 83 i munstycke nu. Om jag skaffar större fögg, vad ska jag då ha för munstycke ungefär? Samt undrar jag vad folk pratar om att mopeden går kallare med större fögg? Hur kan den göra det? Kyler bensinen ner cylindern?

Tack på förhand // Han Med Shercon
Bild
Användarens profilbild
derbigp1open-10
Farsans gamla zündapp

Inlägg av derbigp1open-10 »

har nog inte med förgasaren att göra när den är svag i uppförsbackar..har nog mer med inställningar att göra..trotsallt inte särskilt många som byter förgasare bara för effektrörssetup, men ska du ha 80cc, så är 21mm bra, men 21mm med bara effektrör låter inge vidare...
Användarens profilbild
xoldero
Farsans gamla zündapp

Inlägg av xoldero »

Turbokit lacada är ju rätt högvarvigt så jag tror att det skulle gå bra med 21mm även fast det skulle vara optimalt med en 17,5 eller 19mm. Så om du verkligen kommer skaffa en 80 cylinder senare så köp en 21mm förgasare!
Och jaa, bensinen kyler cylindern invändigt.

Hur ser tändstiftet ut med 83 munstycke nu? För du kanske skulle behöva byta upp dig några storlekar?

Har du bra komp? om inte kan det vara kolvringarna eller kolven som är slut. Det är alltid olika det där med munstycken, så köp dig en sats med 10st i så att du kan träffa rätt på pricken genom att börja stort och vandra neråt.
Användarens profilbild
donkeyO.o
Farsans gamla zündapp

Inlägg av donkeyO.o »

Jag kör med R2 rör och 21mm Blev bra mycket bättre bottendrag med 21mm jämnfört med 12mm!
Stolt jävla svensk.

kika in på mitt projekt :) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=48964
Bild
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Men det är inte storleken på förgasaren som är problemet.
Tycker att du ska kolla genom inställningarna, bakdrev?
Årets Styrelsemedlem 2013
Skriv svar