Motorn går inte som den ska.

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
skausen
Elmoped

Motorn går inte som den ska.

Inlägg av skausen »

Hej där har skaffat mig en nrg mc2 DD LC som går konstigt.

När jag kör med den och håller jämn gas så dör den och kommer tillbaka oregelbundet fastän jag håller gasen jämn. Går även inte på tomgång den dör direkt när jag ska stanna och släpper gasen.

Trodde det var själva insugslangen som var torrsprucken så bytte ut den men den går likadan.

Fick höra av en kille att det kunde vara cdi boxen som spökar så köpte en ny ostrypt men den går likadant.

Så nu vänder jag mig hit några förslag på vad det kan vara?
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Tecken på dåligt bensinflöde.
Gör rent förgasaren till att börja med.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
skausen
Elmoped

Inlägg av skausen »

CaToXXo skrev:Tecken på dåligt bensinflöde.
Gör rent förgasaren till att börja med.
Redan gjort bensinbad blåst alla munstycken och hela skiten med tryck luft
XxXD4dyXxX
Elmoped

Re: Motorn går inte som den ska.

Inlägg av XxXD4dyXxX »

skausen skrev:Hej där har skaffat mig en nrg mc2 DD LC som går konstigt.

När jag kör med den och håller jämn gas så dör den och kommer tillbaka oregelbundet fastän jag håller gasen jämn. Går även inte på tomgång den dör direkt när jag ska stanna och släpper gasen.

Trodde det var själva insugslangen som var torrsprucken så bytte ut den men den går likadan.

Fick höra av en kille att det kunde vara cdi boxen som spökar så köpte en ny ostrypt men den går likadant.

min va så när cylindern och kolven va ganska åt helvete bara plocka upp och kolla
skausen
Elmoped

Re: Motorn går inte som den ska.

Inlägg av skausen »

XxXD4dyXxX skrev:
skausen skrev:Hej där har skaffat mig en nrg mc2 DD LC som går konstigt.

min va så när cylindern och kolven va ganska åt helvete bara plocka upp och kolla

Saken är att när jag hade den torrspruckna insugsslangen så kunde den gå fint i några dagar sen vara dålig i några timmar sen komma ingen. men nu är den bara dålig och vill inte ge med sig när jag bytta till nytt insug. Har försökt med förgasar inställningar men inte till nåt bättre för det.
Skriv svar