Var ute och körde med mina kompisar igår med min Derbi drd racing. drog fullgas upp för en grusbacke med moppen så att den gasreste sen när jag släppte gasen och landade/hoppade då backen tog slut så började moppen gå piss. max 10 kmh i timmen. Den varvade ingenting och hackade som om man har blackbox på.
Det rök väldigt mycket ur den. Jag stannade till och tankade den med ny fräsh bensin och bytte tändstift ( som var helt svart ) men den laggade lika mycket efter det. Så tänkte jag att det kanske skulle kunna vara förgasaren så tog jag av flottörskålen. Då forsade det bara bensin ut. Detta brukar det aldrig göra. så jag fick dra ut bensinslangen. testade för skojjskull att sätta i ett mindre munstycke och då gick den igen, inte 100% men 99% behövs sjyssteras förgasaren då jag skruvade en massa och kollade om det blev någon skillnad.
kan tillägga att munstycket jag hade innan när den gick perfekt var 92, och nu sitter 80 i. 17.5mm förgasare Airsal 74cc MK thrower är setupen så är det inte för tok litet munstycke? (större än 92 går den inte ens frammåt med)
MVH/Lukas