Snygg GG du har!rrxen skrev: Text

Hoppas allt funkar som det ska med den! Du kanske har hunnit åkt en bit med den nu?

haft en 650 fmx innan, osm lekhoj och tyckte den funka helt ok, tillräckligt bra drag och billigaManny skrev:Har hört att fmx 650 är grymt slö om man jämför med t.ex ktms motarder. Tycker du ska satsa på en ktm 690 smc om du har råd, annars en ktm 660 eller 625
A2-kort säger man inte medeldavid96 skrev:någon som kan hjälpa mig, hade tänkt ta medel mc kort nu när jag fyller 18 efter bilkortet![]()
och inte bestämt mig än, diggar verkligen motardsen och hade tänkt mig en honda fmx 650 elr någon runt 450-650 elr något sport runt 600, typ yamaha r1, motardsen är billigare här så blir nog en sådan, men skulle vilja ha tips om billiga ställen i Göteborg man kan ta kortetoch vad typ det kostar
Vixhall skrev:Nu känner man att att motorcykeltiden börjar närma sig! Har länge sökt efter en Yamaha DT125, men har inte funnits någon i närheten. Tills idag!
Hittade denna skönhet gömd i en Blocketannons, inte dyr va den heller. 6.500kr tycker jag var riktigt bra.
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=21811
Däck + slang för 1000 spänn? Verkar ju onekligen billigt, känns som det är det sämst man kan hitta, kvalité kostar..Vixhall skrev:Mycket riktigt där p0d1, båda däcken är helt slut. Har beställt en uppsättning nya + slang från "Racing Planet" för 962kr. Moppen har gått ca 1800 mil och motorn är så gott som 100% oskruvad, kopplingen ska bytas ganska snart, kanske kolv i samma veva. Allt annat är i toppskick och jag tycker 6500kr var billigt eftersom jag har sökt i ett halvår och inte hittat något över huvud taget.
Det är faktiskt inte så dåliga däck som man kanske tror, köpte samma uppsättning däck till min moppe för ett år sedan och jag är riktigt riktigt nöjd, väldigt bra kvalité till lågt pris. (DURO, kopia av Golden Boy som sitter original)p0d1 skrev:Däck + slang för 1000 spänn? Verkar ju onekligen billigt, känns som det är det sämst man kan hitta, kvalité kostar..Vixhall skrev:Mycket riktigt där p0d1, båda däcken är helt slut. Har beställt en uppsättning nya + slang från "Racing Planet" för 962kr. Moppen har gått ca 1800 mil och motorn är så gott som 100% oskruvad, kopplingen ska bytas ganska snart, kanske kolv i samma veva. Allt annat är i toppskick och jag tycker 6500kr var billigt eftersom jag har sökt i ett halvår och inte hittat något över huvud taget.
1800 mil det var ju inte mycket! Passa på att byta kolv och tändstift när du ändå håller på så det också är fräscht!
Tvivlar på att de är bra däck, efter ha googlat så verkar det vara däck med okej grepp på torr asfalt och kasst grepp när de är blött, samt att de slits fort.Vixhall skrev: Det är faktiskt inte så dåliga däck som man kanske tror, köpte samma uppsättning däck till min moppe för ett år sedan och jag är riktigt riktigt nöjd, väldigt bra kvalité till lågt pris. (DURO, kopia av Golden Boy som sitter original)
Fattade som han har beställt däck.Persson97 skrev:Om inte jag fattade fel så har han redan köpt dom, men skicka tillbaka dom eller ha dom som "lekdäck" om dom nu är hala.
Grattis!!!Henow skrev:Hejsan, Har skaffat mig en 125:a nu!
Hur kan jag plugga till teoriprovet? Funderar verkligen att köpa böcker,datafrågor på körskolan.
Japp får bli det!p0d1 skrev:Grattis!!!Henow skrev:Hejsan, Har skaffat mig en 125:a nu!
Hur kan jag plugga till teoriprovet? Funderar verkligen att köpa böcker,datafrågor på körskolan.Vad för motorcykel blev det?
Rekommenderar dig att besöka den lokala trafikskolan hos dig och köpa böcker, ofta så finns det även möjlighet att köpa en CD-skiva med teorifrågor, jag gjorde det och har använt det till både moped, MC och bil, fungerade lysande!
Antagligen för att du har kört moped och inte varit tvungen att utnyttja ett bra däcks egenskaper..Vixhall skrev:Jag håller med er, det är inga räserdäck men jag måste påsta att JAG känner ingen skillnad med dessa däck om man jämför med dubbelt så dyra däck. Pirelli och liknande är väldigt ofta jäkligt överprissatta. Dessutom så gråter man inte när man kör för att man inte vågar nöta lite däck. Har kört 150 mil med dessa däck på moppen och det har inte nötts mer än 2mm på mitten, så stryktåliga är dem (Nej, jag har inte kört lungt med moppen).
Är det någonting jag snålar på så är det däcken, har blivigt så besviken på dyra däck. Jag kör ganska lika mycket på grus som på torr asfalt, är det blött så är man ju medveten om det. Man ska inte va rädd för att ramla nån gång, kanske inte beroende på däcken dock. Förra ägaren på denna DT125:a satt dit ett Michelin däck där bak, efter 300 mil så var det däcket borta. Å billigt var det inte.
Man väljer själv hur mycket pengar man lägger ner på däck, hade jag hittat däck med samma mönster (SR244) för dubbla priset kanske jag hade köpt dem, Golden Boy (Original) kostar ca 395kr för framdäcket, DURO (Kopia) kostar ca 495kr för framdäcket, DURO är det dyraste däcket med SR244-mönstret. SR244 is the shit! Sen beror det ju också på hur mycket återförsäljarna vill tjäna/blåsa folk.
Vi är på ett diskussionsforum och snarare så att jag är mån om din hälsa än något annat, dumt att snåla på det nästviktigaste när det kommer till hojens och förarens utrustning.Vixhall skrev:Kanske skulle starta en däck - tråd. Nää, som jag sa JAG är nöjd med dessa däck och jag skulle vilja påstå att de har riktigt bra gräpp (Såvida det inte är blött). Jag måste ha offroad/enduro-däck till det jag håller på med och till det så passar dessa däck utmärkt. Sluta kritisera mitt val av däck, jag har kollat på många olika typer av däck i många olika prisklasser men som sagt, dessa fungerar utmärkt.
- Vad kör du med för däck du som verkar vara expert på detta?
Visst är dom bättre än renodlade offroaddäck.Vixhall skrev:Fortfarande mycket bättre däck än 100% offroaddäck. Om du inte tror att jag kört så långt med de däcken och att de har slitits så lite så kan jag nog inte påverka det. Moppen har gått bra mer än 150mil med de däcken, körde 11mil bara igår, de är rätt hårda vill ja lova. Fungerar skitbra! Om du tycker att de är så dåliga så vill jag fråga igen något jag nämnde i början - Varför ska de sitta original i en rad olika 125:or och moppar om de nu är så dåliga?
Mycket teoretisk samt praktisk utbildning.Henow skrev:Vad gör man på risk 2:an? Funderar om jag ska boka än eller inte.
Tycker jag kan köra bra..
Vixhall skrev:Det handlar inte om du kan köra bra eller inte. Om du ska ta MC- kort så måste du gått Risk 2:an.Henow skrev:Vad gör man på risk 2:an? Funderar om jag ska boka än eller inte.
Det är sant, jag gjorde den förra veckan och jag fick genast hoppa upp på en Honda CBR 125, riktigt lättkörd men lite slö. Det dröjde inte länge förrän jag fick hoppa upp på en Honda Hornet 600 för att göra bromsningen. (CBR:en hade inte ABS) Det var en person som lyckades välta så den fick gå hem.p0d1 skrev:Vixhall skrev:Det handlar inte om du kan köra bra eller inte. Om du ska ta MC- kort så måste du gått Risk 2:an.Henow skrev:Vad gör man på risk 2:an? Funderar om jag ska boka än eller inte.
Njae, man ska ju helst kunna köra och inte komma dit som en gröngöling som aldrig suttit på ett tvåhjuligt fordon, tidigare erfarenheter av att ha kört crossmoppe är att föredra över scooter.
I alla fall på min så sa dom det, anser handledarna att man är dålig så kommer man bli avvisad.
Lyckosamma jävel! Jag fick åka runt på en YBR 125, helt okej hoj, inget jag skulle vilja äga, ingen ABS har jag för mig, hade svårt att komma upp i 0+ på den.Vixhall skrev: Det är sant, jag gjorde den förra veckan och jag fick genast hoppa upp på en Honda CBR 125, riktigt lättkörd men lite slö. Det dröjde inte länge förrän jag fick hoppa upp på en Honda Hornet 600 för att göra bromsningen. (CBR:en hade inte ABS) Det var en person som lyckades välta så den fick gå hem.
03a hade jag, lät liksom "zweek zweek"Vixhall skrev:p0d1, vad hade du för årsmodell på din DT? Jag undrar hur dina YPVS-ventiler lät när man vred om nyckeln.