Monterade ihop motorn för några dagar sedan och märkte igår när jag skulle försöka få igång den att kopplingen tar inte det minsta. (Motorn startade inte heller för den delen men ett problem i taget )
Gissar att jag gjort fel någonstans vid monteringen. kopplingsarmen rör sig och så, vajern är lagom spänd också. Jag vet inte riktigt vad nästa steg är.
Förmodligen plocka av kopplingskåpan och kolla allt det där innanför men vet inte alls vad det är man ska kolla efter eller fixa.
Senast redigerad av KoOf den 2 juni 2013, 23:13, redigerad totalt 1 gånger.
"They call it PMS beacuse mad cow disease was already taken"
Okej, vad har jag missat??
När man snurrar på kicken så snurrar endast tryckplattan. Lamellerna och kopplingskorgen ligger still, endast plattan och kopplingsskivorna rör på sig
asti27 skrev:Är la hela som rör sig när du inte har kopplingen i, när du håller in kopplingen så rör sig inte tryckplattan om jag minns rätt
Jojo men grejjen är att kickens kugge sitter ju liksom direkt intil kopplingens så när jag kickar så snurrar endast tryckplattan och resten av motorn står still :s
Problemen blir bara fler och fler
Jag har en fråga. Det finns en guide här ( http://www.twostrokerider.se/hur-man-ti ... uddampare/ ) Jag undrar, vem är Bensinskalle? Jag hittar inte honom på TSR, och jag hade gärna velat prata med honom om han skulle kunna tänka sig att bygga en sån dämpare till mig. Jag har inte riktigt dom svetskunskaper som krävs för att bygga den. Så Bensinskalle, eller nån som känner han/hon kan väl kontakta mig på PM, så jag får pratat med han/hon
Förlåt om inlägget är fellagt, jag visste inte vart jag skulle lägga det, så jag försöker med det här....
Asddfgf4 skrev:Jag har en fråga. Det finns en guide här ( http://www.twostrokerider.se/hur-man-ti ... uddampare/ ) Jag undrar, vem är Bensinskalle? Jag hittar inte honom på TSR, och jag hade gärna velat prata med honom om han skulle kunna tänka sig att bygga en sån dämpare till mig. Jag har inte riktigt dom svetskunskaper som krävs för att bygga den. Så Bensinskalle, eller nån som känner han/hon kan väl kontakta mig på PM, så jag får pratat med han/hon
Förlåt om inlägget är fellagt, jag visste inte vart jag skulle lägga det, så jag försöker med det här....
han har skrivet i den här tråden om du kollar lite längre upp:)