Jag har en Derbi drd pro -10, jag har lämnat in den eftersom att den dog och de rengjorde förgasaren och hela kittet och de fick ställa in den. men när jag fick tillbaks den var den likadan, den fortsatte att dö efter ett tag med hög varvning (ingen bensin kom till motorn).
Vet inte varför eftersom att de ändå hade blåst ur tanklocket men jag provade att köra utan tanklock och det gick mycket bättre och moppen gick problem fritt.
Då till frågan, kan det vara täpt någon stans? kanske där det ska komma in luft till tanken så att det inte blir undertryck?
Har du ingen luftslang ut därifrån? Vi hade samma problem på gräsklipparen, vi borrade ett hål i tanklocket.
På riejun satt det som en plastbricka på undersidan av tanklocket med hål i.
DEA!! skrev:Har du ingen luftslang ut därifrån? Vi hade samma problem på gräsklipparen, vi borrade ett hål i tanklocket.
nej, det ska sitta ett litet lufthål i tanklocket och det ska räcka, men det gör det tydligen inte :/
DEA!! skrev:Har du ingen luftslang ut därifrån? Vi hade samma problem på gräsklipparen, vi borrade ett hål i tanklocket.
nej, det ska sitta ett litet lufthål i tanklocket och det ska räcka, men det gör det tydligen inte :/
jag borrade ett hål i mitt lock och satt en bensinslang genom hålet och tätade så det inte regnade in genom hålet
"Fuck You I Ride A Derbi"
Tuta skrev:Men lägg av å klaga jävla hobbymoddar
bensinskalle skrev:
Eventuellt säkring som gått. Säkringen sitter på pluskabeln till batteriet. Kan du inte byta den är det läge att gå tillbaka till att spela wow och låta moppen vara ^^
jag borrade ett hål i mitt lock och satt en bensinslang genom hålet och tätade så det inte regnade in genom hålet
för mig räckte det att plocka isär hela tanklocket och bygga ihop det eftersom att det var lite tätningar och packningar som hamnat snett
Det är ett ganska litet hål tydligen, skitkonstruktion... Men iom att det inte finns någon annan ventilanordning måste den sitta i locket. Dock läcker det ju som fan när man bromsar/ gör stoppie, så hålet måste vara litet för att minimera spillet. Dom skulle anstränga sig å sätta i nån skvalpventil så blir det inte så.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever