Samtal av polis!!

Allmänna mopeddiskussioner helt enkelt. Allt mellan himmel och jord dock med inriktning på moped.
nightprowler
Svårstartad skrothög

Samtal av polis!!

Inlägg av nightprowler »

Idag var jag ute och körde med min moped som jag precis har fixat på håltimmen. När jag kommer tillbaka till lektionen får jag ett samtal av min far.

Pappa säger nu att polisen har ringt till honom ( mopeden står på han) att den har framförts extremt våldsamt och fort med en hastighet över 90kmh.

Det var inget mer med det sa polisen men att pappa skulle ta ett snack med mig om vad som kan hända om jag rammlar/krockar.

Nu kommer min fråga kan polisen lägga en notering i sin databas på mitt regnummer att detta har hänt? isf kommer ju min moped vara väldigt intressant och bli stoppad/kontrollerad. Har ett strypt rör på men resten av trimmet är kvar. orkar inte med orginal så funderar på att byta tillbaka redan imorgon igen. Eller är det värt att vänta för att om polisen söker på mitt regnummer kommer detta att synas då?

/MVH LUKAS
Borås sveriges regnigaste stad
Användarens profilbild
Jakzu
TGR:s BIIIIAAAATCH

Re: Samtal av polis!!

Inlägg av Jakzu »

nightprowler skrev:Idag var jag ute och körde med min moped som jag precis har fixat på håltimmen. När jag kommer tillbaka till lektionen får jag ett samtal av min far.

Pappa säger nu att polisen har ringt till honom ( mopeden står på han) att den har framförts extremt våldsamt och fort med en hastighet över 90kmh.

Det var inget mer med det sa polisen men att pappa skulle ta ett snack med mig om vad som kan hända om jag rammlar/krockar.

Nu kommer min fråga kan polisen lägga en notering i sin databas på mitt regnummer att detta har hänt? isf kommer ju min moped vara väldigt intressant och bli stoppad/kontrollerad. Har ett strypt rör på men resten av trimmet är kvar. orkar inte med orginal så funderar på att byta tillbaka redan imorgon igen. Eller är det värt att vänta för att om polisen söker på mitt regnummer kommer detta att synas då?

/MVH LUKAS
Ja, dom sparar förmodligen det i sin databas. Så om du åker fast igen och dom märker det ligger du (och din far) illa till :(
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

Fick du något straff? Nej, då skrivs inget, men om samma polis ser dig lär du inte slippa undan
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
Frag0
Elmoped

Inlägg av Frag0 »

vad jag har upplevt beror det på var du bor, där jag bor drar dom körkortet direkt om du har kört lite galet, men på vissa ställen ger dom dig en varning och säger att du ska köra lugnare :) jag tror inte dom kan lägga in det i någon databas men dom kan säkert hålla ögonen öppna, men jag är inte säker :/
kul att man lärt sig stegra, lite grann iaf ;D
nightprowler
Svårstartad skrothög

Inlägg av nightprowler »

fick inget straff eller så men funderar på om det är värt risken? :)
Borås sveriges regnigaste stad
Användarens profilbild
derbeyy
Farsans gamla zündapp

Inlägg av derbeyy »

nejdå på med trimmet och kör åta fan!!!!!!! 8)
Användarens profilbild
Robbe
Svårstartad skrothög

Inlägg av Robbe »

Har dem inte fått fast dig kan dem inte skriva in något i databasen! För det första måste dem få tag på föraren innan dem kan skriva ner något. Ett samtal säger ingenting. Dem kan lura dig och skrämma dig på alla olika vis.

T.ex så ringde dem min polares mamma och sa att hennes son skulle göra mopeden helt original inom 14 dagar för den skulle inspekteras av poliser. Och vet du vad, det gick 1 månad utan att dem ens hörde av sig. Dem hade bara lurat honom eftersom dem såg honom med ett trimrör på streetracet.
Ännu en stolt moppebög på tsr! =)
Användarens profilbild
riejudrac5
Varnad

Inlägg av riejudrac5 »

Vad är det som räknas att mopeden står på pappa?
Är det ägarpappret eller är det försäkringen?
Skriv svar