Läsa av munstycke korrekt

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
MisterDT50R
Kinaraket

Läsa av munstycke korrekt

Inlägg av MisterDT50R »

Tja! Sen Hasse skrev om jag hade 86 eller 98 som huvudmunstycke i mitt projekt har jag blivit lite fundersam, eftersom det sägs att har man för stort munstycke ska moppen bli slö när den är varm, och så är det för mig just nu. Men när den går i 50 som för tillfället borde väl 98 bli för stort för den att ens gå fram? När den var helt urpluggat var stiftet helt vitt, men blev överhettad ännu snabbare, och det känns som om det inte borde vara så?

Glömde huvudfrågan, hur ska jag tyda det? :)

Här blir det 86 eftersom det känns som markeringen ska vara under siffrorna
Bild

Men om man vänder på bilden, skulle det ju lika gärna kunna vara 98? :S

Bild

Så ska den här <> lilla markeringen vara ovanför eller under siffrorna? Nån som vet hur sitt Dellorto 6 mm munstycke är? :)

Mvh mig
Användarens profilbild
skogen_swe
Gasres

Inlägg av skogen_swe »

de va de roligaste på länge xD

ja du har du andra munstycken?
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Enligt dom bilder jag jämfört med så är det bild nummer två som är korrekt avläst!

Bild

Jämför med 76 till höger t.ex.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
MisterDT50R
Kinaraket

Inlägg av MisterDT50R »

Det är ju heltokigt, jag kör alltså med 98 orginal? :S Aja ska beställa snart får testa typ 90 :)
Användarens profilbild
***MATTE***
Svårstartad skrothög

Inlägg av ***MATTE*** »

MisterDT50R skrev:Det är ju heltokigt, jag kör alltså med 98 orginal? :S Aja ska beställa snart får testa typ 90 :)
nej det är första bilden som är rätt så du har 86 original. tog fram mina munstycken jag har och då läser man av som på första bilden :) om det hade varit 98 i hade du nog knappt kunnat köra om du har plugg i ;)
"Basen ska inte höras... den ska KÄNNAS!"

köp! http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... -trim-dt-/
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

***MATTE*** skrev:
MisterDT50R skrev:Det är ju heltokigt, jag kör alltså med 98 orginal? :S Aja ska beställa snart får testa typ 90 :)
nej det är första bilden som är rätt så du har 86 original. tog fram mina munstycken jag har och då läser man av som på första bilden :) om det hade varit 98 i hade du nog knappt kunnat köra om du har plugg i ;)
Har du 6mm dellortomunstycken?
Live slow - Die whenever
Användarens profilbild
***MATTE***
Svårstartad skrothög

Inlägg av ***MATTE*** »

bensinskalle skrev:
***MATTE*** skrev:
Har du 6mm dellortomunstycken?
japp :)
"Basen ska inte höras... den ska KÄNNAS!"

köp! http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... -trim-dt-/
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Nya besked

Bild

Hur man avläser beror på om det är stämplat INC eller inte. Har man INC ska siffran vara upptill när man läser av, har man det inte ska siffran vara nedtill.

Av vad jag kan se på dina bilder har du inc stämplat, då har du alltså ett 86 munstycke.
Live slow - Die whenever
Användarens profilbild
MisterDT50R
Kinaraket

Inlägg av MisterDT50R »

bensinskalle skrev:Nya besked

Bild

Hur man avläser beror på om det är stämplat INC eller inte. Har man INC ska siffran vara upptill när man läser av, har man det inte ska siffran vara nedtill.

Av vad jag kan se på dina bilder har du inc stämplat, då har du alltså ett 86 munstycke.
Där ser man vad skönt! :)
Användarens profilbild
NiXon
Elmoped

Inlägg av NiXon »

86 var original på min dt50r 04!
skulle vara väldigt dumt om man skulle läsa av det med <inc> loggan upp o ner ;)

edit: 76*
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

ser att du fått svar på frågan, men 96 original skulle inte alls vara omöjligt. satt 75 original i min rrx men den gick otroligt snålt och gick inte köra när den var kall. jag satte i 90 och då gick den bra, men på hösten skulle det inte skada med större än så.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Skriv svar