Nålen jobbar på 1/4 gas till 3/4 gas, tror inte det är den.gilerahjärnan skrev:okej, ska testa slänga på ett 102 imon. men somsagt, kan det vara nålen?zamme skrev:Jag har en liknande setup. (kolla nedan för mer info)
Jag har 92 i munstycke och kör utan luftfilter. Så du har troligen för litet munstycke!
men vad kan det vara för fel isf? den vill gärna dö när jag har legat o pressat en stundAndreWidestedt skrev:Nålen jobbar på 1/4 gas till 3/4 gas, tror inte det är den.gilerahjärnan skrev:okej, ska testa slänga på ett 102 imon. men somsagt, kan det vara nålen?zamme skrev:Jag har en liknande setup. (kolla nedan för mer info)
Jag har 92 i munstycke och kör utan luftfilter. Så du har troligen för litet munstycke!
men somsagt, det händer inte när jag kör med 17,5mm, och i teorin så ska min 17,5mm dö mkt lättare eftersom jag kör med 98 i 17,5mm och 85 i 21mm.?Drome skrev:har du vakumklocka? isåfal byt till soppa kran! tror inte den hänger med så du kör slut på soppan i koppen på förgasaren. därför dör den när du har hålt full gas ett tag
AndreWidestedt skrev:Nålen jobbar på 1/4 gas till 3/4 gas, tror inte det är den.gilerahjärnan skrev:okej, ska testa slänga på ett 102 imon. men somsagt, kan det vara nålen?zamme skrev:Jag har en liknande setup. (kolla nedan för mer info)
david96 skrev:killar låt han köra ihjäl sig, YOLO fittest survive, dumma dör ut och deras gener går inte vidare
nu är de så att det inte är fel att varva ut 6:an, MEN när jag har legat i 6:an o maxat ut den i ca5-10sek så böar den ner sig och efter 1 sekund så går den bra igen, oså händer samma sak igen.asti27 skrev:AndreWidestedt skrev:Nålen jobbar på 1/4 gas till 3/4 gas, tror inte det är den.gilerahjärnan skrev: okej, ska testa slänga på ett 102 imon. men somsagt, kan det vara nålen?
När jag flyttade nålen på min beta gick den bra med setupen... men flyttade man tillbaka nålen och bytte till 10storlekar större så gick den inte alls bra, varvade inte ur på 6an.
ja men vakumklockan kan ha gott sönder nyligen, eller så är det sämre sug till vakumklockan i den nya förgasaren.gilerahjärnan skrev:men somsagt, det händer inte när jag kör med 17,5mm, och i teorin så ska min 17,5mm dö mkt lättare eftersom jag kör med 98 i 17,5mm och 85 i 21mm.?Drome skrev:har du vakumklocka? isåfal byt till soppa kran! tror inte den hänger med så du kör slut på soppan i koppen på förgasaren. därför dör den när du har hålt full gas ett tag
ja, "många" skriver att de är vaccumklockan, men återigen, de händer inte med min 17,5mm och min kompis hade samma problem och han körde med manuell kranLovn' Gloory skrev:Har fan samma problem den går som klockan ända till slutet av 6:an då dör den i typ 1 sec. Vakumkranen min läcker också bensin detta kan ju va det som gör att luft kommer in och förstör vakumet.