Jag har nyss bytt till mig en Stunt Aerox och förgasaren var inte 100% inställd, för jag har ingen tomgång på den!
Jag har skruvat in och ut tomgångsskruven skit mycket men det händer inget och sen har jag vridit på skruven uppe vid handtaget men det händer inget iallafall, vad är felet?
patrikmmm skrev:vad är flötternålen??? min moppe åker lite framåt när jag startar den...
för stort munstycke vet inte ajg byte ner mig från 84 till 78 men orginal var 72 men jag har sportluftfilter..
Den sitter i förgasaren och reglerar hur mycket bensin motorn får. Om den blöddrar lite låter det ju som om den får för mycket. Finns jättebra guider här på forumet om hur du fixar sådant
Men jag är ingen pro-mekare så någon som kanske vet bättre har andra förslag.
Men nålen kan ju inte ha fastnat för då skulle det inte gå att gasa jag kan ju åka på den men den dör om jag slutar gasa så jag får åka runt k*ull gasa!
Och jag vet varför den gasar lite av sig själv det gjorde min också!
det sitter en skruv uppe vid gashandtaget som bestämmer hur mycket gas man ska ha när man står stilla och den skruvade jag in och då slutade den gasa av sig själv!
jävligt viktigt att du har rätt spel på gasvajjern, finns de inget spel så självgasar den ja!. känn på gashandtaget om det är ett litet glapp mellan bottenläget och när den börjar dra i trotteln ( förgasaren.. ), du får pilla och ställa in så spelet blir rätt...
Har du ingen tomgång så ska du skruva IN tomgångsskruven försiktigt ( den sitter mitt på sidan av förgasaren om du har en normal dellorto förgasare ), annars nånstans väldigt nära... Räcker de inte med att skruva in tomgångsskruven så får du försiktigt skruva in den andra skruven lite grann ( luftskruven ), ta bara lite grann i taget ( ca 1/4 varv ) och låt motorn gå lite och se om den reagerar...
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever