Det ska finnas typ en plus och en minus kabel som man ska sätta på battriet? Koppla den på det. Kom ihåg att direkt koppla plus och ha minus på brytaren då minus aldrig "blixtrar" vilket plus 'alltid' gör..
siiC skrev:Det ska finnas typ en plus och en minus kabel som man ska sätta på battriet? Koppla den på det. Kom ihåg att direkt koppla plus och ha minus på brytaren då minus aldrig "blixtrar" vilket plus 'alltid' gör..
Eftersom Rieju inte har batteri originalt så finns inga sladdar att lägga på den..
siiC skrev:Det ska finnas typ en plus och en minus kabel som man ska sätta på battriet? Koppla den på det. Kom ihåg att direkt koppla plus och ha minus på brytaren då minus aldrig "blixtrar" vilket plus 'alltid' gör..
Ännu ett geni som har absolut noll koll på hur el funkar.
Brytaren sätter man på + kabeln. Alltid, spelar ingen roll vad ni säger. Man gör de för de är säkrare osv.
Punkt slut.
Angående koppling (har inte heller något batteri) så tog jag ström och jord från baklampan med en "sockerbit" och satte en brytare på jorden. Men bättre o bryta på strömmen som MrAndersson skrev
Jag kan ta en bild på hur jag har kopplat sen imon om du vill
Angående koppling (har inte heller något batteri) så tog jag ström och jord från baklampan med en "sockerbit" och satte en brytare på jorden. Men bättre o bryta på strömmen som MrAndersson skrev
Skulle vart riktigt schysst om du kunde slänga upp en bild på det
Skulle vart riktigt schysst om du kunde slänga upp en bild på det
Klicka på bilden för att göra den större
Sen sätter du bara en strömbrytare på LED slingans plus
Bara o fråga om du behöver mer hjälp
Jo, jag har den under tanken och 50cm räcker bra Vart har du tänkt att ha den?
Under tanken tänkte jag
Okej, blir nog bra det Men jag har ju dock en Rieju MRX så olika tankar men borde inte vara så mycket skillnad på längden, men om du är osäker så är det ju bara att gå ut o mäta