Tjena, har lite strul med med motorn på min Rieju RRX så har tänkt att se om jag kan hitta en ny billig motor ifall den skulle pajja. Hittade en annons på blocket med en AM6 motor från en Beta rr och jag tänkte se ifall det går att sätta den i min Rieju RRX, båda är ju AM6 men är det något skillnad annars? Här är annonsen: http://www.blocket.se/alvsborg/Beta_rr_ ... .htm?ca=11
TuZx skrev:ja de passar skillnade är att Rieju har ett annulunda motor fäste men det passar,räcker att du skruvar över motor fästet till den andra motor.
du vet att den inte är hel? alltså ingen växellåda i osv
jo men passar då den som sitter på min? Altså att jag tar de delarna som inte finns från min motor.
TuZx skrev:ja de passar skillnade är att Rieju har ett annulunda motor fäste men det passar,räcker att du skruvar över motor fästet till den andra motor.
jo men passar då den som sitter på min? Altså att jag tar de delarna som inte finns från min motor.
yes,det är exakt lika dana motor,så bara att ta av den gamla och i med nya!
yes,det är exakt lika dana motor,så bara att ta av den gamla och i med nya!