Har nu köt mig ett trimrör MK Thrower som jag har tänkt att sätta dit på min Derbi Senda Xtreme 06 allt är orginal på den.Vilken munstyckesats ska jag köpa ? skulle någon kunna vara vänlig och länka en munstyckesats från twostroke.se.
Offtopic:hur snabbt tror ni den kommer att gå? behövs det luftfilter isåfall vilket?
Jag är helt pantad när det gäller mopeder kan ingenting därför behöver jag er hjälp
tack i förhand
Köp en sats med 60-82 munstycken, 6mm och prova dig fram (börja med 10 storlekar större än original och gå sedan neråt tills den går bra)
Och du kommer inte behöva sportluft, eller rättare sagt kommer du inte behöva det förän du kör med 70cc osv.
Om du byter drev till 12/53 så kommer den göra runt 80 med ett gött bottendrag men med originaldreven kommer den göra ~65
Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar!
Hej har bytt rör till tk och har 13:50 drevning och 98 munstycke vilket är på tok för stort och ska köpa 90 nu men undrar vilken jag ska ha 5 eller 6 på munstycket asså?
-Leovince v6
-Malossi CDI ostrypt
-Polini membran
-Drev 12-52
Dellorto PHBN 16mm
Munstycket som sitter i just nu (100)
Nu är de så att den får alldeles för mycket bensin, så tror ni de hjälper om jag går ner fem storlekar i munstycket elr behöver jag gå ner mer?
(Ganska bökigt att pröva sig fram på en dt då det är så j*vla trångt vid motorn..)
Tjenare! Skulle vilja veta lite snabbt vad det är för storlek på lågfarts munstycket på en Baotian orginal förgasare, har inte tillgång just nu för att kolla det själv. Vill veta längd, diameter och vilken storlek rekommenderas.
Setup:
Huvudmunstycke 98
2Extreme - Cylinderkit (Sport) 72cc
Sportluftfilter
strypningar borta
resten org. än så länge
Kan nämna att den går dåligt just vid 1/3 1/4 gaspådrag
Tjaa, jag har en yamaha dt50r 04 med dragen plugg i röret och Hebo sportfilter, Jag undrar vad jag ska ha för munstycke jag har 88,92,94 och ett 102 hemma jag vet dock inte vad som sitter på eftersom jag köpte den idag men det är ett för litet munstycke hur som helst vad tycker ni ?
Anton12321 skrev:Tjaa, jag har en yamaha dt50r 04 med dragen plugg i röret och Hebo sportfilter, Jag undrar vad jag ska ha för munstycke jag har 88,92,94 och ett 102 hemma jag vet dock inte vad som sitter på eftersom jag köpte den idag men det är ett för litet munstycke hur som helst vad tycker ni ?
Kolla först vilket munstycke som sitter på nu, sen kan du ju gå upp några storlekar
Xaxiz skrev:Vad ska jag ha för munstycke till en Riejiu MRX med borttagen avgasplugg?
Behöver man byta munstycke om man tar bort V-ringen och pluggar ur röret på en peugeot speedfight 30-moppe, vilken storlek isf?
Mvh
du ska börja med att byta upp ca 10 storlekar från original, sedan går du ner i storlekar tills den får rätt mängd bensin runt 90-95 i munstycke skulle jag tippa på.
om du bara drar v-ringen behöver du inte byta munstycke, men drar du pluggen ska du gå upp några stolekar på huvudmunstycket ja!
Beta RR, går bra med plugg i med st 70. Har bytt till en mindre plugg, för syns skull, går nästan som urpluggat. Hur många storlekar kan jag behöva gå upp? måste veta vad jag ska köpa! +/- 10?
Forsner97 skrev:Beta RR, går bra med plugg i med st 70. Har bytt till en mindre plugg, för syns skull, går nästan som urpluggat. Hur många storlekar kan jag behöva gå upp? måste veta vad jag ska köpa! +/- 10?
jadu köp detta munstyckeset så kan du testa dig fram