Tjena! Min Derbi drd pro -08 fungerar inte när det regnar eller när man tvättat den. man kan köra en liten bit sen dör den, man kan kicka igång den men den dör typ på direkten. antar att det är el-fel men vart ska jag börja någonstans? det finns ju en del el....
"Fuck You I Ride A Derbi"
Tuta skrev:Men lägg av å klaga jävla hobbymoddar
bensinskalle skrev:
Eventuellt säkring som gått. Säkringen sitter på pluskabeln till batteriet. Kan du inte byta den är det läge att gå tillbaka till att spela wow och låta moppen vara ^^
jag tvättar inte nära cdi boxen, när det regnar kan det då spruta vatten från däcket till cdin då? har aldrig harft detta problem med moppen. Luftfiltret blir inte blött, har luftburk
bensinskalle skrev:
Eventuellt säkring som gått. Säkringen sitter på pluskabeln till batteriet. Kan du inte byta den är det läge att gå tillbaka till att spela wow och låta moppen vara ^^
Awwee skrev:jag tvättar inte nära cdi boxen, när det regnar kan det då spruta vatten från däcket till cdin då? har aldrig harft detta problem med moppen. Luftfiltret blir inte blött, har luftburk
Tror att det kan spruta från framdäcket till tändhatten.
Awwee skrev:jag tvättar inte nära cdi boxen, när det regnar kan det då spruta vatten från däcket till cdin då? har aldrig harft detta problem med moppen. Luftfiltret blir inte blött, har luftburk
Tror att det kan spruta från framdäcket till tändhatten.
okej men vad ska jag göra åt det?
bensinskalle skrev:
bensinskalle skrev:Testa att koppla ur dödarknappen!!!
När jag hade min drd pro för några år sedan fick jag liknande problem, ibland ville den inte starta, ibland kunde den plötsligt tappa orken å gå skit. Jag tog då isär knappen och det visade sig att det kommit in skit och kontakterna hade ärjat så knappen låg å smygjordade vilket troligen störde tändningen.
Så prova de, räcker att ni lossar eller klipper någon av kablarna till knappen. Den är väl inbyggt i konsollen om jag minns rätt så den är dryg att plocka isär och inspektera
Detta är en motorfråga så jag flyttar tråden
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever