tacopaj skrev:...den ena skruven sitter lite trångt tycker jag, det är svårt å skruva fast den...
Använd t.ex. en insexskruv istället, så har du inte problem med att det är för tajt runt skallen för att få på verktyget. Detdär är ofta ett problem på förgasare med den typen av fäste om man använder olämpliga skruvar.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
tacopaj skrev:...den ena skruven sitter lite trångt tycker jag, det är svårt å skruva fast den...
Använd t.ex. en insexskruv istället, så har du inte problem med att det är för tajt runt skallen för att få på verktyget. Detdär är ofta ett problem på förgasare med den typen av fäste om man använder olämpliga skruvar.
tack det tänkte jag inte på! mycket jag har lärt mig från dig
tja!! håller på å mekar nu och jag (tror) har fått kopplingen att funka!
min fråga är bara; hur mycket ska kopplingen röra sig utåt?
uppskattar snabbt svar!
tacopaj skrev:tja!! håller på å mekar nu och jag (tror) har fått kopplingen att funka!
uppskattar snabbt svar!
om du menar från det att kopplingen är helt stilla och sedan kläms ihop nere vid kopplings kåpan så är det cirka 1 cm att röra sig på
tacopaj skrev:tja!! håller på å mekar nu och jag (tror) har fått kopplingen att funka!
uppskattar snabbt svar!
om du menar från det att kopplingen är helt stilla och sedan kläms ihop nere vid kopplings kåpan så är det cirka 1 cm att röra sig på
ja den rör sig typ en halv centimeter men jag testade att ta moppen fram och tillbaka medan jag tryckte in och ut kopplingen så det kändes typ som det brukar
Orange går till tändspolen
Svart till jord (övriga grejer jordade direkt i ram/motorblock)
Svartröd till matarspole på tändplatta
Vitröd till pickupspole på tändplatta
Dödare (tändningslås/vid gashandtag) kortsluter svartröd till jord för att döda.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Erik_ skrev:Om jag minns rätt nu: Från CDI kommer följande
Svart
Svartröd
Vitröd
Orange
Orange går till tändspolen
Svart till jord (övriga grejer jordade direkt i ram/motorblock)
Svartröd till matarspole på tändplatta
Vitröd till pickupspole på tändplatta
Dödare (tändningslås/vid gashandtag) kortsluter svartröd till jord för att döda.
oj hade inte sett att du hade svarat men jag ska titta mer på det här med den här hjälpen i helgen, men vad jag kommer ihåg när jag kollade så såg jag att det var en orange sladd som var annorlunda i materialet men det är väl ingen skillnad va? den gick till tändspolen btw
Dillpojken skrev:vad var felet varför den inte startade?
ingen aning faktiskt, den krånglade mycket under hösten -.-
edit: nu går den mycket bättre med ny förgasare, 5halva, högkomp och accelerationen är mycket bättre nu
skymningsrejser_1337 skrev:Funkar det bra med att ha baklampan på undersidan? den skrapar väl inte i? Syns den bra? Funderar på att fixa't på min DT
//Felix
Den skrapar inte i när man kör, var nyss ute och körde i skogen den tar absolut inte i.
Den syns ganska bra, men om du sätter översidan av lampan direkt mot skärmen så syns det ganska dåligt. min har nån centimeters mellanrum. men annars kan du sätta en biltema lampa eller liknande inne i hjulhuset, dock är biltemas på 12v så det kommer lysa svagt. Lycka till
skymningsrejser_1337 skrev:Funkar det bra med att ha baklampan på undersidan? den skrapar väl inte i? Syns den bra? Funderar på att fixa't på min DT
//Felix
Den skrapar inte i när man kör, var nyss ute och körde i skogen den tar absolut inte i.
Den syns ganska bra, men om du sätter översidan av lampan direkt mot skärmen så syns det ganska dåligt. min har nån centimeters mellanrum. men annars kan du sätta en biltema lampa eller liknande inne i hjulhuset, dock är biltemas på 12v så det kommer lysa svagt. Lycka till
Ok, tack. Ska prova sedan om jag får tid Snygg DT btw B)
//Felix
Ok, tack. Ska prova sedan om jag får tid Snygg DT btw B)