Hej,jag vet inte hur det hände men på något sätt så sprack mitt sadelöverdrag upp på kanten av sadeln och eftersom ingen i familjen är sy kunnig undrar jag var man kan köpa sadel överdrag till Yamaha DT50R sadlar,sen nästa fråga är att jag har precis inhandlat mig en regghållare med tillbehörande baklampa och var nöjd som f*n för det såg riktigt bra ut sen när jag skulle lossa på muttrarna till b*gläppen så var dom för det första fyrkantiga och sen hade dom rostat fast och dessa muttrar sitter under "tailen" på moppen så det är rätt så svårt att få ett fint grepp med något verktyg sen har vi ingen mutterklyvare här och man skulle i vilket fall som helst inte få grepp med den,så då började jag fundera på vinkelslip men det var ju en helt värdelös idé pga det inte gick att hantera det på ett tillräckligt bra sätt på den trånga ytan!
använde du rätt verktyg till att få dän b*gläppen ? annars är det väl bara dra på mkt 5-56 eller vad som helst bara det tränger in o smörjer/löser upp rost. sedan så tar du det bästa verktyget du kan hitta o tar i för kung o fosterland! o förhoppningsvis så ska han lossna, annars får du väl ta o borra dän skallen på den ?
"Fyrkantiga muttrar" låter som såna som brukar sitta fastsvetsade på olika grejer för att slippa behöva fumla med skruv från ena hållet och en lös motter på andra sidan. Testa att bara skruva ur skruven.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Erik_ skrev:"Fyrkantiga muttrar" låter som såna som brukar sitta fastsvetsade på olika grejer för att slippa behöva fumla med skruv från ena hållet och en lös motter på andra sidan. Testa att bara skruva ur skruven.
Jag har redan testat och det är sånna skruvar du behöver insektsmejsel till så ville inte testa för mycket för den gled varje gång och den lär bli rundad i fästet om jag fortsätter
TSR`BakarN skrev:använde du rätt verktyg till att få dän b*gläppen ? annars är det väl bara dra på mkt 5-56 eller vad som helst bara det tränger in o smörjer/löser upp rost. sedan så tar du det bästa verktyget du kan hitta o tar i för kung o fosterland! o förhoppningsvis så ska han lossna, annars får du väl ta o borra dän skallen på den ?
5-56 har jag redan testat och då tog jag en tia och tog det bästa greppet jag hittade men den rörde sig fan inte utan den bara gled av den varje gång,borra hur menar du då?
man borrar i mitten av skallen på skruven, vilket resulterar till att skallen åker av efter en stund och då kan man oftast bara dra ut skruven, men kör med lite 5-56 med!
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Erik_ skrev:"Fyrkantiga muttrar" låter som såna som brukar sitta fastsvetsade på olika grejer för att slippa behöva fumla med skruv från ena hållet och en lös motter på andra sidan. Testa att bara skruva ur skruven.
Du hade rätt dom var nog svetsade så det blev vinkelslip på allihop