blanda i tanken till oljepump tips ?

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
DerbiDRDRacing05
Elmoped

blanda i tanken till oljepump tips ?

Inlägg av DerbiDRDRacing05 »

tja ska sluta blanda i min tank och köra på oljepumpen igen. Undra bara om det är något speciellt man ska tänka på när man gör det?

byte precis min moped mot denna och han sa att oljepumpen fungerade, kan man kolla det så att man är helt säker på att den fungerar?

hur långt tid brukar det ta för den att komma igång för maxade kanske en kilometer och det hade inte kommit nåpgot uppe vid förgasaren men såg att det hade kommit till pumpen iallafall
Senast redigerad av DerbiDRDRacing05 den 24 maj 2013, 20:41, redigerad totalt 1 gånger.
Det är inte farten som räknas, det är smällen.
Eller som vi säger här i stan.
It is not the fart that counts, it is the smell.

Setup:
Barikit 74cc (Portad av toggetuning)
Metrakit SP
21mm Dellorto
14-53
Parmakit Membran
Original vev
Original tändning
Användarens profilbild
Jakzu
TGR:s BIIIIAAAATCH

Inlägg av Jakzu »

Skulle vara bra som du säger vad det är för moppe.
Användarens profilbild
NeosTobbe
Svårstartad skrothög

Inlägg av NeosTobbe »

Ha olja i tanken, och ta lös olja slangen från förgasaren och vänta och kolla om det droppar olja.
Skyliner34 skrev:
joar skrev:Varför älskar KTM_Danielsson finnar så jävla mycket?
För han är bög :)
Användarens profilbild
DerbiDRDRacing05
Elmoped

Jakzu skrev:Skulle vara bra som du säger vad det är för moppe.
Derbi drd racing 05

Setup:
Metrakit SP
21mm Dellorto
14-53
Parmakit Membran
Original vev
Original tändning
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Re: blanda i tanken till oljepump tips ?

Inlägg av CaToXXo »

DerbiDRDRacing05 skrev:tja ska sluta blanda i min tank och köra på oljepumpen igen. Undra bara om det är något speciellt man ska tänka på när man gör det?

byte precis min moped mot denna och han sa att oljepumpen fungerade, kan man kolla det så att man är helt säker på att den fungerar?
Kör en tank till med oljeblandad bensin och oljepumpen på samtidigt. Det tar en liten stund innan pumpen har hunnit få upp oljan till förgasaren.

Se till så att det verkligen kommer upp olja från pumpen, du kan t.ex ta loss oljeslangen som går till förgasaren och kolla om det kommer olja ur den när du har motorn igång (obs kör på oljeblandad bensin fortfarande, sluta inte med det innan du är helt säker på att pumpen fungerar!)

Pumpar den upp olja så fungerar det.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
DerbiDRDRacing05
Elmoped

Re: blanda i tanken till oljepump tips ?

CaToXXo skrev:
DerbiDRDRacing05 skrev:tja ska sluta blanda i min tank och köra på oljepumpen igen. Undra bara om det är något speciellt man ska tänka på när man gör det?

Kör en tank till med oljeblandad bensin och oljepumpen på samtidigt. Det tar en liten stund innan pumpen har hunnit få upp oljan till förgasaren.

Se till så att det verkligen kommer upp olja från pumpen, du kan t.ex ta loss oljeslangen som går till förgasaren och kolla om det kommer olja ur den när du har motorn igång (obs kör på oljeblandad bensin fortfarande, sluta inte med det innan du är helt säker på att pumpen fungerar!)

Pumpar den upp olja så fungerar det.
Okej tack så jätte mycket!

Setup:
Metrakit SP
21mm Dellorto
14-53
Parmakit Membran
Original vev
Original tändning
runners
King of the street

Inlägg av runners »

Men nääää! hahahahah ! Kör inte med 2-procent olja i i tanken och sedan med samtidigt med oljepumpen. Det kommer ryka i hela området där du bor. Blanda i bensinen mindre olja i så fall.

Men hade jag varit dig så hade jag nog hellre kollat så att oljepumpen fungerar och att din motor får olja som den ska.
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

runners skrev:Men nääää! hahahahah ! Kör inte med 2-procent olja i i tanken och sedan med samtidigt med oljepumpen. Det kommer ryka i hela området där du bor. Blanda i bensinen mindre olja i så fall.

Men hade jag varit dig så hade jag nog hellre kollat så att oljepumpen fungerar och att din motor får olja som den ska.
Hellre köra en tank 4% än en motor som skär. Det ryker inte så hemskt mycket med 4%.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Skriv svar