Få upp den på bakan!

Har du frågor kring stunting, ställ dom här!
Volvo21
Elmoped

Få upp den på bakan!

Inlägg av Volvo21 »

Hej ! Jag är väldigt medveten om att detta är en två takts sida, Men eftersom att det knappt finns andra som ens är aktiva så frågar jag lika bra här! Allt rör sig om en baotian sport.. den är ostrypt ifrån butiken, dvs, 90 munstycke med öppet filter etc etc, den gör runt 70 och går bra, jag har försökt att dra upp den, sitta på knäna och rycka och gasa, men den kommer upp lite för att sedan gå ner igen.. Just nu så har jag ingen bakbroms med dessa ska fixas. Jag väger ungefär 50kg så det är ju inte precis mycket vikt!

Jag hade tänkt kapa bakfjädern lite för att på det sättet ha den lägre i bak för att sedan få upp den lättare, eller funkar det?

Kom gärna med allmänna tips om diverse saker för att lättare få upp den! Såsom, bättre sätt att sitta på, osv osv! Tack på förhand!
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

Nej det funkar inte.

Skit i att stegra med den... Då ramen kan brytas om du kommer ner hårt på framdäcket.
vem fan e lennart?
Volvo21
Elmoped

Inlägg av Volvo21 »

Räcker det inte med att släppa ut lite luft i både bak och fram då?
Användarens profilbild
Törnan
Kinaraket

Inlägg av Törnan »

Volvo21 skrev:Räcker det inte med att släppa ut lite luft i både bak och fram då?
om vi säger såhär Baotian håller inte så bra så mitt råd är att du skiter i att köra bakhjul med den :)
Always Törnan ;)

Avslutade projekt :)
Andra Dt50x:en ;)
740-traktorn ;)

Bild
Volvo21
Elmoped

Inlägg av Volvo21 »

Äsch, skulle nu ramen gå sönder så har jag en reservdels moppe med ram osv.
runners
King of the street

Inlägg av runners »

Om du anstränger dig att få upp din Kina på bahjulet kommer det garanterat inte vara mycket som är helt på din moppe efter ett tag. Dessa Kina-grejer är allt annat än sådan kvalitet som håller får det. Dessutom om du vill lyfta på bakan så bör du välja en 2-taktare, dem fungerar bättre för att lyfta med.
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Volvo21
Elmoped

Inlägg av Volvo21 »

runners skrev:Om du anstränger dig att få upp din Kina på bahjulet kommer det garanterat inte vara mycket som är helt på din moppe efter ett tag. Dessa Kina-grejer är allt annat än sådan kvalitet som håller får det. Dessutom om du vill lyfta på bakan så bör du välja en 2-taktare, dem fungerar bättre för att lyfta med.
Äsch moppen sitter ihop med silvertejp redan så det kvittar egentligen
Användarens profilbild
Xpressen
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Xpressen »

Det du kan testa är att "pumpa" med framgaffeln innan du rycker :)
Volvo21
Elmoped

Inlägg av Volvo21 »

Xpressen skrev:Det du kan testa är att "pumpa" med framgaffeln innan du rycker :)
dra in bromsen lite och släppa osv? Eller trycka ner och upp?

Drog av en liten bit av bakdämpen's fjäder, så nu fick jag upp den cirka.. 1 meter när jag körde i låg fart, men det gick inte så bra, kunde inte gasa för att hålla den uppe utan den åkte bara ner, provade dokc att stå still och dra upp, då gick det bättre, kom max 3-5 meter kanske.. 2 utav 10 gånger :/
Skriv svar