Bra och billigt scooter rör till fs1.

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm
Gurraaaaa
Svårstartad skrothög

Bra och billigt scooter rör till fs1.

Inlägg av Gurraaaaa »

Hej! Visste inte vad jag skulle lägga tråden, så jag testar här eftersom det till vis del hör till scooter mopeder..
Nu äre så här att jag å farsan tänkte skaffa ett rör till scooter, sånt här där ljuddämparn går tillbaka, å kapa det å svetsa en fast en krök å sätta på en yamaha fs1 från det sena 1970talet.
Så då undrar jag vilket rör jag borde skaffa.
Vi hittade dehär (http://www.tradera.com/nytt-ljuddampare ... _182226829) men jag vet inte om det är bra eller inte? Vet inte heller vilket rör det är...
Annars vad rekomenderar ni? Vill hellst inte punga ut så mycket pengar, runt 1,5k tycker jag är lagomt.
Ge mig tips, å länka gärna! :D
Tack på förhand :)
Användarens profilbild
derbigp1open-10
Farsans gamla zündapp

Inlägg av derbigp1open-10 »

har ingen aning vilket de där röret är, inget Hebo performance iaf, som är de närmaste ja kmr gällande vilket rör de är!.

köp ngt begagnat, inte värt och köpa nytt om du ändå ska göra om de, finns ju sjukt mkt rör begagnade, vad har du annars för setup, annars äre svårt och rekommendera något rör :)
Gurraaaaa
Svårstartad skrothög

Inlägg av Gurraaaaa »

derbigp1open-10 skrev:har ingen aning vilket de där röret är, inget Hebo performance iaf, som är de närmaste ja kmr gällande vilket rör de är!.

köp ngt begagnat, inte värt och köpa nytt om du ändå ska göra om de, finns ju sjukt mkt rör begagnade, vad har du annars för setup, annars äre svårt och rekommendera något rör :)
Ja där e ju ett problem.. setup är inte klart än, men iaf 50cc trim cylinder med 3 kanaler, typ 13/39 drev å kanske 19mm förgasare.... den är ännu bara ett påbörjat projekt
Gurraaaaa
Svårstartad skrothög

Inlägg av Gurraaaaa »

Är laser xpro bra? Hittade ett på blocket för 500kr. .

Edit: hittade även yasuni carrera 16 för 1.5k i nyskick. De e ett racerör. Kan de va nåt att ha?:)
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last

Inlägg av AndreWidestedt »

Gurraaaaa skrev:Är laser xpro bra? Hittade ett på blocket för 500kr. .

Edit: hittade även yasuni carrera 16 för 1.5k i nyskick. De e ett racerör. Kan de va nåt att ha?:)
Yazuni ska va bra, annars stage6 Pro replica eller Yazuni Z

Doppler röret är rätt schysst också har jag hört.
Helt Räser
Gurraaaaa
Svårstartad skrothög

Inlägg av Gurraaaaa »

AndreWidestedt skrev:
Gurraaaaa skrev:Är laser xpro bra? Hittade ett på blocket för 500kr. .

Yazuni ska va bra, annars stage6 Pro replica eller Yazuni Z

Doppler röret är rätt schysst också har jag hört.
Yazuni Z, stage6 å doppler. De dka jag komma ihåg
Användarens profilbild
derbigp1open-10
Farsans gamla zündapp

Inlägg av derbigp1open-10 »

okejj,doppler och laser xpro är rör som passar på 50cc och en del 70cc sport, c16 är ju grymt mkt vassare än doppler yasuni z osv, c16 är ju ett lite lågvarvigare c20 i stort sett, som är gjort för stadskörning mer osv :P, så väldigt kraftigt rör, nästan lite för kraftigt för 50cc, c16 brukar mest vara på midracecyllar, men kan nog bli bra ändå. skulle nog ha chansat på de ändå!:)
Landsten
Elmoped

Inlägg av Landsten »

Säljer ett yasuni z i nyskick ifall du är intresserad?
Gurraaaaa
Svårstartad skrothög

Inlägg av Gurraaaaa »

derbigp1open-10 skrev:okejj,doppler och laser xpro är rör som passar på 50cc och en del 70cc sport, c16 är ju grymt mkt vassare än doppler yasuni z osv, c16 är ju ett lite lågvarvigare c20 i stort sett, som är gjort för stadskörning mer osv :P, så väldigt kraftigt rör, nästan lite för kraftigt för 50cc, c16 brukar mest vara på midracecyllar, men kan nog bli bra ändå. skulle nog ha chansat på de ändå!:)
Okej kanske kör på c16 då.

Landsen, vi tar det i pm.
Skriv svar