Gilera RCR bluddrar när man gasar

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Empaboy
Elmoped

Gilera RCR bluddrar när man gasar

Inlägg av Empaboy »

Hej!
Jag har en gilera rcr 2003, när jag kör full gas bluddrar den och om jag då fortsätter gasa stängs den av tills jag släpper på gasen. För att komma upp i fart måste jag håll samma varv i lång tid och sedan varva så mycket jag kan innan jag växlar upp, och den är nästan omöjlig att köra i uppförsbackar.
Jag har sett att det kan vara olika orsaker som t.ex för mycket bensin, för stort munstycke, tjuvluft etc. jag är inget geni på att mecka så vad är den troligaste orsaken?

kommer youtube video snart

Tacksam för hjälp.
skymningsrejser_1337
Elmoped

Inlägg av skymningsrejser_1337 »

Min DT som har för stort munstycke beter sig likadant.. Prova att blanda i etanol när du tankar. Det kan man göra för att kompensera munstycket. Jag gör det med min och den går mycket bättre :)
--------------------------------------------
Yamaha dt50mx -90
Gurraaaaa
Svårstartad skrothög

Inlägg av Gurraaaaa »

Sätt i ett mindre munstycke. Finns säker nån guide på hur man gör :)
Empaboy
Elmoped

Inlägg av Empaboy »

Okej, tack ska prova när jag kommer hem.

Gurraaaa, om inte det ovan funkar hur många storlekar mindre ungefär ska man sätta
skymningsrejser_1337
Elmoped

börja med att blanda ca 20% etanol och jobba dig uppåt tills den går bra. Jag har typ 50/50 i min
Yamaha dt50mx -90
Gurraaaaa
Svårstartad skrothög

Inlägg av Gurraaaaa »

De bästa är om du köper en sats å går sakta men säkert neråt i storlekar, tills du känner att den går bra å inte bluddrar :)
Empaboy
Elmoped

Inlägg av Empaboy »

Gurraaaaa skrev:De bästa är om du köper en sats å går sakta men säkert neråt i storlekar, tills du känner att den går bra å inte bluddrar :)
Okej, tack för all hjälp, hoppas det funkar nu :)
TSR`BakarN
Ellie Goulding <3

Inlägg av TSR`BakarN »

skymningsrejser_1337 skrev:börja med att blanda ca 20% etanol och jobba dig uppåt tills den går bra. Jag har typ 50/50 i min
ää va pratar du om ?
Empaboy
Elmoped

Inlägg av Empaboy »

OBS !
Glömde skriva att den inte har bluddrat i min ägo även med trim på förut. kan det fortfarande vara munstycket fast det är samma trim och samma munstycke som förut
Användarens profilbild
Xpressen
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Xpressen »

Empaboy skrev:OBS !
Glömde skriva att den inte har bluddrat i min ägo även med trim på förut. kan det fortfarande vara munstycket fast det är samma trim och samma munstycke som förut
När det blir varmare så får den mindre luft vilket betyder att man måste gå ner i munstycke lite grann :)
bresida
Elmoped

Inlägg av bresida »

Xpressen skrev:
När det blir varmare så får den mindre luft vilket betyder att man måste gå ner i munstycke lite grann :)
Den får precis lika mycket luft som förut bara att det är mindre SYRE i luften (O2)
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

bresida skrev:
Xpressen skrev:
Den får precis lika mycket luft som förut bara att det är mindre SYRE i luften (O2)
vilket antagligen vart exakt det han menade...
Men visst, du har rätt!
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
skymningsrejser_1337
Elmoped

TSR`BakarN skrev:
skymningsrejser_1337 skrev:börja med att blanda ca 20% etanol och jobba dig uppåt tills den går bra. Jag har typ 50/50 i min
ää va pratar du om ?
Etanol har lägre energiinnehåll/liter än bensin. Alltså krävs det mer etanol för samma mängd bensin. Alltså ett större munstycke. :)

1 liter bensin = ca 1.3 liter e85
Yamaha dt50mx -90
Skriv svar