Har tänkt att köpa mig en soft air gun och har kollat runt lite men det finns ganska så mycket så undrar ifall någon har någon bra erfarenhet av nåt vapen osv?
Ska köra med 20 andra personer sk. "softairgun krig".
Har tänkt att köpa mig en soft air gun och har kollat runt lite men det finns ganska så mycket så undrar ifall någon har någon bra erfarenhet av nåt vapen osv?
Ska köra med 20 andra personer sk. "softairgun krig".
Jag har en Shotgun, Den är grym! 1,2j.. Om du vill så får du köpa min har bara användt den några gånger att skjuta lite ölburkar med så den är i absolut nyskick
Skall du köpa soft airgun så ska du köpa det från någon typ av Airsoft återförsäljare, eller se till att åtminstånde det är något kännt märke som har gjort den. Som tex Jing Gong.
"AK47 Tactical svart", står inte äns tillverkaren? Köp inte sådant.
Ja jag har kollat på många av sidorna ni länkat bl.a. Vapenbutiken, men där verkar det som att många vapen har "fått mer" anslagsenergi samt utgångshastighet, t.ex. Ak47an jag länkade hade 1.2 J på hobbex men på Vapenbutiken har den 1.88 J och en utgångshastighet på +0.20m/s.
Vilket vapen runt 1800:- är att föredra på vapenbutiken (helst ingen AK)?
Var inne på de jag med men på vapenbutiken har alla versionerna tydligen bara 98m/s med 0.25g kulor (som jag ska köra med) vilket är ganska lågt i jämförelse med andra i samma prisklass.
Var inne på de jag med men på vapenbutiken har alla versionerna tydligen bara 98m/s med 0.25g kulor (som jag ska köra med) vilket är ganska lågt i jämförelse med andra i samma prisklass.
Bara o trimma Annars såg den där väl helt okej ut, sämre gearbox
Jojo men jag vill gärna inte hålla på och pilla med det! Vill köpa ett färdigt! Är sugen på G36, nån av versionerna men är tveksam om den är så kraftig! :/
har inte riktigt hängt med de senaste åren, men jag sköt mycket softair när jag var lite yngre. batteridrivna gevär är ju bara skräp, håller i regel inte speciellt länge, varierande träffsäkerhet osv. ska du ha bra grejjer så satsa på kolsyredrivna saker.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
kallepalle skrev:har inte riktigt hängt med de senaste åren, men jag sköt mycket softair när jag var lite yngre. batteridrivna gevär är ju bara skräp, håller i regel inte speciellt länge, varierande träffsäkerhet osv. ska du ha bra grejjer så satsa på kolsyredrivna saker.
Saken är ju den att vi ska skjuta på varandra med dem och att ha stålkulor då är ingen höjdaridé kanske!
Om någon har något begagnat av bra kvalité kan också vara intressant!
Jojo men det lämpar sig inte för det vi tänkt oss riktigt. Oavsett om det är stål/airsoft kulor så känns det minst sagt med närmare 200m/s och en anslagsenergi på ca 4J. Passar varken close combat eller lite längre.
kallepalle skrev:har inte riktigt hängt med de senaste åren, men jag sköt mycket softair när jag var lite yngre. batteridrivna gevär är ju bara skräp, håller i regel inte speciellt länge, varierande träffsäkerhet osv. ska du ha bra grejjer så satsa på kolsyredrivna saker.
Saken är ju den att vi ska skjuta på varandra med dem och att ha stålkulor då är ingen höjdaridé kanske!
Om någon har något begagnat av bra kvalité kan också vara intressant!
jag har alltid skjutit med plastkulor i mina kolsyrepistoler
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller