Tjenare!
Jag har länge velat lacka om mina kåpor, och då hos lackerare för att få det bra, men fruktat för kostnaden. Jag har tidigare funderat lite över det här med foliering. Går det att göra på mopedkåpor själv? Vart kan man isf köpa folie? Någon som gjort något liknande förut?
Trollmor skrev:Tjenare!
Jag har länge velat lacka om mina kåpor, och då hos lackerare för att få det bra, men fruktat för kostnaden. Jag har tidigare funderat lite över det här med foliering. Går det att göra på mopedkåpor själv? Vart kan man isf köpa folie? Någon som gjort något liknande förut?
Om jag inte missminner mig är det där tråden jag själv läst ett par gånger och där dom flertal gånger skriver vart dom köpt folien. Har du läst hela tråden?
Jolly skrev:Om jag inte missminner mig är det där tråden jag själv läst ett par gånger och där dom flertal gånger skriver vart dom köpt folien. Har du läst hela tråden?
Jadå, men de länkar jag kan se där hittar jag inte några klara färger i "lösvikt"... Och så undrar jag om någon här har erfarenhet av det?
Om man nu skulle våga sig på att göra detta, vilken färg skulle då vara snyggast tror ni? Vit kolfiber är ju lite fränt, men inte verklighetstrogen.. Hahah det är väl iofs ingen kolfibervinyl. När jag tittar runt lite så ser man att det verkar vara få som säljer hela färger, dessutom vore detta förmodligen betydligt svårare att få bra än t ex kolfiber, då varje skarv syns väldigt tydligt..
Trollmor skrev:Om man nu skulle våga sig på att göra detta, vilken färg skulle då vara snyggast tror ni? Vit kolfiber är ju lite fränt, men inte verklighetstrogen.. Hahah det är väl iofs ingen kolfibervinyl. När jag tittar runt lite så ser man att det verkar vara få som säljer hela färger, dessutom vore detta förmodligen betydligt svårare att få bra än t ex kolfiber, då varje skarv syns väldigt tydligt..
Och Plastidip går bort, läst mycket skit om det..
Foilera hos en bra foilerare istället, brukar inte va så jävla dyrt.
Trollmor skrev:Om man nu skulle våga sig på att göra detta, vilken färg skulle då vara snyggast tror ni? Vit kolfiber är ju lite fränt, men inte verklighetstrogen.. Hahah det är väl iofs ingen kolfibervinyl. När jag tittar runt lite så ser man att det verkar vara få som säljer hela färger, dessutom vore detta förmodligen betydligt svårare att få bra än t ex kolfiber, då varje skarv syns väldigt tydligt..
Och Plastidip går bort, läst mycket skit om det..
Foilera hos en bra foilerare istället, brukar inte va så jävla dyrt.
Vet du vad det kan kosta? Tror många tar runt 15 000 för helbilsfoliering om man räknar med en "vanlig" bil, vad kan då ett gäng mopedkåpor kosta? Och då till Derbi Senda/Gilera kåpor och inte någon plasttorped..