Här har vi sendan.

Motorn

Historia: Jag åker stalker som vardagsmoped och vart sugen på växlat och ville fixa ordning på en trasig moped själv, så pappa köpte en puckelsenda från sin kompis. Motorn var redan bortplockad tillsammans med kylarna och kylarvingarna så det var bara att skruvar isär den och tittatill allt inuti.
Eftersom mopeden är hos min far så kommer updatesen bli sega eftersom jag bara är där varannan helg.
Setup: Fullt orginal för tillfället men med tiden kommer jag trimma den.
Skall göras: Tänkte börja med att få den att starta och gå sedan skall stylningen och trimningen börja.
[spoiler]Hittills har jag och min pappa skruvat bort allting på kopplingssidan så vi kan plocka bort veven men först måste vi plocka bort tändningen. Han vi köpte den av trodde att ramlagrena var paj eftersom motorn inte gick runt när han kicka. Men när vi snurra på kopplingen så gick motorn runt, vad kan felet vara?

Jag lyckades också skruva sönder kåpan på något vis men det är en lång historia.

Update 1
[spoiler] Har inte blivit jätte mycket gjort pga brist på verktyg men byggde en "arbetsbänk" åt mig så jag har något vettigt bord att vara vid och tog bort b*gläppen.

Update 2 19/5 BILDBOMB
[spoiler]
Denna helgen har jag fått ganska mycket gjort som ni kommer se i bilderna.
plockat bort däcken för att polera.

plockade också dän svingen och lite kåpor.

tog en runda till biltema och shoppaloss.

plockade bort tändningen och klyvde motorn.

Och såhär lämnade jag det hos pappa. I en j*vla röra!

Polerade också för första gången

Allt för denna gång. KOMMENTERA![/spoiler]