Hej! Monterade på en ny gammalmotor från min dt50mx på min dt50r årsm. 1996 (luftkyld). Motorn har en ny cylinder samt kolv och är inte ens inkörd. Jag kickade två kickar och satte igång den först utan problem förutom att den bara ville gå på helgas av nån anledning, stängde då av den och kollade trotteln om den hade hängt sig eller något men inte... Så springstartade den på 2:an och körde iväg sakta ett varv runt kvarteret, dock på fullgas (inte bra med ny gjutjärnskolv, jag vet)... Men har en 14mm förgasare som ska få åka på med en ny trottel... Iaf. sen så när jag skulle växla ner till 2:an från 3:an vid en korsning la den av plötsligt och gick inte att starta igen... När jag försökte rulla igång den lät det bara knack, knack, knack från motorn och ingen läte till att försöka tända. På kicken så låter den som vanligt dock men vill inte starta

Ingen aning om vad som hände... Vet nån om det är växellådan som pajat eller vad fasen det är... Har krånglat så jäkla mycket med min dt nu så nu orkar jag inte mer... Snälla vet någon?!