Neos hackar i starten

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
jorreone
Elmoped

Neos hackar i starten

Inlägg av jorreone »

Hej! Har en neos som har funkat utmärkt tills igår då jag skjusade 2 kompisar på moppen. Efteråt gick den sämre precis när man ska åka iväg från stillastående, den går inte länge upp i varv lika snabbt i starten som den gjorde innan. När man gasar så den precis börjar åka framåt "hackar" moppen även, eller vibrerar kraftigt. Detta problem hände somsagt efter jag skjussade 2 st kompisar som dock inte vägde mycket, och det är inga peoblem när den är kall heller, utan endast när den är varm.

Vad är det som har hänt? Vill få upp den på bakhjulet enkelt igen i starten som jag fick innan ;)

Edit: tänkte att det kanske är drivremmen men skruvade upp variatorn och såg inga konstigheter där varken på remmen eller variatorn
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street

Inlägg av Rexxy »

Prova göra rent luftfiltret/burken.
jorreone
Elmoped

Inlägg av jorreone »

Det är nyligen helt rengjort. Men det konstiga är att den bara är slö just i starten i typ 1-2 S0sekumder, sen går den skitbra. Och att det bara är när den är varm?
XxXD4dyXxX
Elmoped

Inlägg av XxXD4dyXxX »

jorreone skrev:Det är nyligen helt rengjort. Men det konstiga är att den bara är slö just i starten i typ 1-2 S0sekumder, sen går den skitbra. Och att det bara är när den är varm?
min gjorde samma när jag hade taskigt inställd förgasare och skadade kolv ringar
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

Nog att remmen slirar lite i början, hårdare kopplingsfjädrar kan du testa med. Precis så du beskriver hade jag när jag hade för mjuka.
jorreone
Elmoped

Inlägg av jorreone »

Okej, men det gick liksom på 5 min från som det var innan till som det är nu, alltså den ca 1-2km långa sträcka jag skjusade dem på. Märkte skillnade direkt när de hoppade av och skulle åka iväg, så kopplingsfjädrarna borde de inte va då de alltid funkat innan?
Skriv svar