Jag hade tänkt byta min speedfight 03 mot en Rieju Drac 03.
Min speedfight är i bra skick förutom några få repor och spricka i kåpa.
Hans drac har bytt avgasrör + sportluftfilter, så det är ett pluggat trimrör på.
Det är somsagt en 03 som har gått 3000 mil, vilket jag tycker är mycket.
Han säger att den har blivit bra behandlad av förra ägarna. Regelbundet servade osv... Han har bytt luftfiltret själv med hjälp av en kompis då och röret var bytt av förra ägare. Han säger att den har dåligt axx men att det förmodligen beror på att kedjan behöver spännas. Och då undrar jag om det kan bero på att han har ett pluggat effektrör (underliggande) vilket gör att det blir sämre toppfort + axx. Eller om han har fel munstycken osv...
Jag undrar om detta är värt att byta mot?
Vet ju inte heller om Riejun är sönderskruvad. Jag gör bytet själv med min morsa då, min farsa ligger på sjukhus efter stroke och kan inte hjälpa till med något då. Han vill inte lägga sig något av detta. Så jag vill inte att det ska vara en strulmoppe. Jag kan inte fixa moppen själv, och vill inte lämna in den på service för flera tusen då ekonomin är tight nu. Han säger att den varit inne på service på scooterpunkten förra månaden då den fick ''leverans service'' då de bytte elsystem, ny gasvajer och sånt liknande...
Undrar vad ni tycker om detta?

Mvh Stoffe