så moppen skär även om man sätter på sm däck när de är cross orginal?moliki skrev:har läst nånstans att om man har höjningssats så kan den skära lättare då cylindern hamnar i felvinkel på en del moppar
En motor kan skära visst om man stegrar för mycket eftersom smörjningen kan utebli eller reduceras kraftigt, men höjningssats, nej.Persson97 skrev: så moppen skär även om man sätter på sm däck när de är cross orginal?![]()
Då ändras ju vinkeln?skär moppen när jag stegrar med då?
tänk om den skär i uppförsbacke..
![]()
Nej, de spelar ingen roll, kedjan slits lite mer bara..
Det var inte hans fråga.gilerahjärnan skrev:sliter mer på kedjan om du kör crossmoppe
p0d1 skrev:En motor kan skära visst om man stegrar för mycket eftersom smörjningen kan utebli eller reduceras kraftigt, men höjningssats, nej.Persson97 skrev: så moppen skär även om man sätter på sm däck när de är cross orginal?![]()
Då ändras ju vinkeln?skär moppen när jag stegrar med då?
tänk om den skär i uppförsbacke..
![]()
Nej, de spelar ingen roll, kedjan slits lite mer bara..
vänta va? skär den om man stegrar hur ? :S på en fyrtakt skulle jag kunna tänka mig det men ytters otroligt, för isåfall skulle inte bensinen komma fram häller :Sgilerahjärnan skrev:sliter mer på kedjan om du kör crossmoppe
Som jag skrev, utebliven smörjning, och problemet är nog vanligast på fyrtaktare, finns även fyrtaktsmopeder och inte bara tvåtaktare som vissa tror.david96 skrev: vänta va? skär den om man stegrar hur ? :S på en fyrtakt skulle jag kunna tänka mig det men ytters otroligt, för isåfall skulle inte bensinen komma fram häller :S