Tja! Det var så att min mt5a gick knappt inte o starta för att jag hade bytt cyllinder,kolv o förgasare. (den tände till lite) men så när jag rull starta den gick den i gång och drog iväg åtta helvete o ner i diket vet någon va det kan vara? antar att den hängde sig. förgasar inställning? gaswiren? munstycke? kan tillägga att när jag satte ihop det så märkte jag att det var 39mmpacknningar jag hade satt ihop med 45cyllen. (ska byta till 45 så fort ja kan).
Har bara en kolvring i det övre spåret också om det skulle vara till någon hjälp
kan tillägga att jag fick ett tips att det kunde vara tjuvluft eftersom jag satte ihop det med 39mm packningar. kan det vara det?
TJuvluft kan vara ett av problemen men även det andra du nämner kan ha en inverkan. Men att du bara kör på en kolvring är väl inte det bästa, det blir inte någon bra tätning.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
MisterDT50R skrev:Så var det för mig när jag monterat trotteln fel, den låg på fullgas hela tiden eftersom jag inte fick ner den i rätt spår, så kolla det!
okej. ska testa att flytta nålen och greja lite mä trotteln och även byta till 45packningar och 2 kolvringar. så får vi se
Senast redigerad av Dillpojken den 17 maj 2013, 10:13, redigerad totalt 2 gång.
runners skrev:TJuvluft kan vara ett av problemen men även det andra du nämner kan ha en inverkan. Men att du bara kör på en kolvring är väl inte det bästa, det blir inte någon bra tätning.
en kolvring vet jag att det ska funka att köra med fast att den blir lite svaggare vid nåt varvtal osv.
YamahaMarcus skrev:Du har monterat throtteln fel, det finns 2 lägen, ett är fullgas. Så flytta den åt andra hållet så är du rätt ute
aaaah! Kan va därför! Tack för tipset!
Men det är inte tjuvluft då? Eftersom jag har 39mm packningar.Den var ju också svår startad. Kan det ha att göra med det eller är det bestyckningen på förgasaren?