moppen hänger sig

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
Dillpojken
Farsans gamla zündapp

moppen hänger sig

Inlägg av Dillpojken »

Tja! Det var så att min mt5a gick knappt inte o starta för att jag hade bytt cyllinder,kolv o förgasare. (den tände till lite) men så när jag rull starta den gick den i gång och drog iväg åtta helvete o ner i diket vet någon va det kan vara? antar att den hängde sig. förgasar inställning? gaswiren? munstycke? kan tillägga att när jag satte ihop det så märkte jag att det var 39mmpacknningar jag hade satt ihop med 45cyllen. (ska byta till 45 så fort ja kan).
Har bara en kolvring i det övre spåret också om det skulle vara till någon hjälp

kan tillägga att jag fick ett tips att det kunde vara tjuvluft eftersom jag satte ihop det med 39mm packningar. kan det vara det?
runners
King of the street

Inlägg av runners »

TJuvluft kan vara ett av problemen men även det andra du nämner kan ha en inverkan. Men att du bara kör på en kolvring är väl inte det bästa, det blir inte någon bra tätning.
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Användarens profilbild
MisterDT50R
Kinaraket

Inlägg av MisterDT50R »

Så var det för mig när jag monterat trotteln fel, den låg på fullgas hela tiden eftersom jag inte fick ner den i rätt spår, så kolla det!
Användarens profilbild
Dillpojken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Dillpojken »

MisterDT50R skrev:Så var det för mig när jag monterat trotteln fel, den låg på fullgas hela tiden eftersom jag inte fick ner den i rätt spår, så kolla det!
okej. ska testa att flytta nålen och greja lite mä trotteln och även byta till 45packningar och 2 kolvringar. så får vi se :)
Senast redigerad av Dillpojken den 17 maj 2013, 10:13, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Dillpojken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Dillpojken »

runners skrev:TJuvluft kan vara ett av problemen men även det andra du nämner kan ha en inverkan. Men att du bara kör på en kolvring är väl inte det bästa, det blir inte någon bra tätning.
en kolvring vet jag att det ska funka att köra med fast att den blir lite svaggare vid nåt varvtal osv.
Simon Johansson
Elmoped

Inlägg av Simon Johansson »

Har för mig att när du kör med en kolvring så blir den svagare upp till typ 5000-5500rpm men sedan vid 7000rpm istället blir starkare....
Checka gärna mitt Yamaha DT50mx projekt: http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=54145
Användarens profilbild
YamahaMarcus
Traktor pöjken

Inlägg av YamahaMarcus »

Du har monterat throtteln fel, det finns 2 lägen, ett är fullgas. Så flytta den åt andra hållet så är du rätt ute ;)
Projekt:

Volvo Duett -66 - Såld
Rieju drac -03 ( http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=45767 Till Salu )
Yamaha Slider -12 -Såld
Yamaha Aerox -02 - Såld (http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=47350)
Volvo 244 -88 - Såld
Crescent Compact
Volvo 945 ltt -96
Bilprojekt finns på "Dahlqan" på Garaget.org
Användarens profilbild
Dillpojken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Dillpojken »

YamahaMarcus skrev:Du har monterat throtteln fel, det finns 2 lägen, ett är fullgas. Så flytta den åt andra hållet så är du rätt ute ;)
aaaah! Kan va därför! Tack för tipset!
Men det är inte tjuvluft då? Eftersom jag har 39mm packningar.Den var ju också svår startad. Kan det ha att göra med det eller är det bestyckningen på förgasaren?
Skriv svar