Va ute och körde med min ny trimmade Aerox.
(Polini 70cc, 17.5 mm förgasare o doppler s3r.... 100 i munstycke)
Och helt plötsligt när jag va uppe i höga varv så kändes det som något lossnade eller gick sönder, och så saktade den direkt ner till 40 och låg o kämpade med att hålla den farten. Men den stängdes dock inte av utan fortsatte att gå
Tänkte wtf och svängde av för o kolla så allt satt på vilket det gjorde, alla slangar till förgasaren osv....
Då när jag skulle kicka var kicken betydligt lösare en innan och de lätt inte som inan när man kicka. Och så startade den inte då.
Kan den ha skurit? eller är det något annat så som variator eller dylikt.
Den var ny tankad , hade olja in tanken och så btw.
om kicken blev lättare kan det va möjligt att kolvringarna tog smällen ..
Men kan ha skurit också..
StuntRoxx Projektet! SÅLD! Beta Ark Projektet! SÅLD! Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15!
Klicka här för att komma till min biltråd!
Va ute och körde med min ny trimmade Aerox.
(Polini 70cc, 17.5 mm förgasare o doppler s3r.... 100 i munstycke)
Och helt plötsligt när jag va uppe i höga varv så kändes det som något lossnade eller gick sönder, och så saktade den direkt ner till 40 och låg o kämpade med att hålla den farten. Men den stängdes dock inte av utan fortsatte att gå
Tänkte wtf och svängde av för o kolla så allt satt på vilket det gjorde, alla slangar till förgasaren osv....
Då när jag skulle kicka var kicken betydligt lösare en innan och de lätt inte som inan när man kicka. Och så startade den inte då.
Kan den ha skurit? eller är det något annat så som variator eller dylikt.
Den var ny tankad , hade olja in tanken och så btw.
Tack på förhand!
Du ska alltid köra in nya cylindrar/kolvar! på ts rekomenderas det på vissa (3/4 gas HÖGST i ca. 50 mil) kan vara mycket möjligt vara kolvringarna, ta isär och kolla, checka även om veven klarade sig (så den inte glappar)
Va ute och körde med min ny trimmade Aerox.
(Polini 70cc, 17.5 mm förgasare o doppler s3r.... 100 i munstycke)
Och helt plötsligt när jag va uppe i höga varv så kändes det som något lossnade eller gick sönder, och så saktade den direkt ner till 40 och låg o kämpade med att hålla den farten. Men den stängdes dock inte av utan fortsatte att gå
Tänkte wtf och svängde av för o kolla så allt satt på vilket det gjorde, alla slangar till förgasaren osv....
Då när jag skulle kicka var kicken betydligt lösare en innan och de lätt inte som inan när man kicka. Och så startade den inte då.
Kan den ha skurit? eller är det något annat så som variator eller dylikt.
Den var ny tankad , hade olja in tanken och så btw.
Tack på förhand!
Du ska alltid köra in nya cylindrar/kolvar! på ts rekomenderas det på vissa (3/4 gas HÖGST i ca. 50 mil) kan vara mycket möjligt vara kolvringarna, ta isär och kolla, checka även om veven klarade sig (så den inte glappar)
cylindern va begagnad så gjorde bara en snabb liten inkörning , trodde de skulle räcka?
du måste ju ha högre än 100 i munstycke. jag kör med 50 sport och gianelii och har 105 i munstycke men den får ändå för lite så tror din har skurit om du har otur.
Aluminum behöver du inte köra in 50 mil Gjutjärn måste du köra in 50 mil
asti27 skrev:
Du ska alltid köra in nya cylindrar/kolvar! på ts rekomenderas det på vissa (3/4 gas HÖGST i ca. 50 mil) kan vara mycket möjligt vara kolvringarna, ta isär och kolla, checka även om veven klarade sig (så den inte glappar)
Strunt..! Jag körde full gas på en R/T 70cc nästan direkt.. Och den är lika fin efter ca 10 mil!
asti27 skrev:
Du ska alltid köra in nya cylindrar/kolvar! på ts rekomenderas det på vissa (3/4 gas HÖGST i ca. 50 mil) kan vara mycket möjligt vara kolvringarna, ta isär och kolla, checka även om veven klarade sig (så den inte glappar)
Strunt..! Jag körde full gas på en R/T 70cc nästan direkt.. Och den är lika fin efter ca 10 mil!
Hade också för mig att de va överskattat! Och att den va beggad... Öppnat tipplocket halv och de rann ut rostigt orange brunt vatten? Kanske redan ett täcken? Kommer med uppdate om hur loppet ser ut!
Törnan skrev:du måste ju ha högre än 100 i munstycke. jag kör med 50 sport och gianelii och har 105 i munstycke men den får ändå för lite så tror din har skurit om du har otur.
Aluminum behöver du inte köra in 50 mil Gjutjärn måste du köra in 50 mil
Hur långt ska man köra in en aluminium cylinder då?
Törnan skrev:du måste ju ha högre än 100 i munstycke. jag kör med 50 sport och gianelii och har 105 i munstycke men den får ändå för lite så tror din har skurit om du har otur.
Aluminum behöver du inte köra in 50 mil Gjutjärn måste du köra in 50 mil
Hur långt ska man köra in en aluminium cylinder då?
asti27 skrev:
Du ska alltid köra in nya cylindrar/kolvar! på ts rekomenderas det på vissa (3/4 gas HÖGST i ca. 50 mil) kan vara mycket möjligt vara kolvringarna, ta isär och kolla, checka även om veven klarade sig (så den inte glappar)
Strunt..! Jag körde full gas på en R/T 70cc nästan direkt.. Och den är lika fin efter ca 10 mil!
Hade också för mig att de va överskattat! Och att den va beggad... Öppnat tipplocket halv och de rann ut rostigt orange brunt vatten? Kanske redan ett täcken? Kommer med uppdate om hur loppet ser ut!
Har nyss bytt cylinder själv på en moppe. Och där var det massa vatten. Det är topppackningen som är skit. Men går ta av cylindern och kolla kolven och se så inte vevstaken glappar
Törnan skrev:du måste ju ha högre än 100 i munstycke. jag kör med 50 sport och gianelii och har 105 i munstycke men den får ändå för lite så tror din har skurit om du har otur.
Aluminum behöver du inte köra in 50 mil Gjutjärn måste du köra in 50 mil
Hur långt ska man köra in en aluminium cylinder då?
ställde min på tomgång tre gånger i rad sen drog jag på fullt och min har hållt
Törnan skrev:du måste ju ha högre än 100 i munstycke. jag kör med 50 sport och gianelii och har 105 i munstycke men den får ändå för lite så tror din har skurit om du har otur.
Aluminum behöver du inte köra in 50 mil Gjutjärn måste du köra in 50 mil
Hur långt ska man köra in en aluminium cylinder då?