Utgår ifrån en vridstark cylinder 70cc, säg gärna några. Skriv gärna en setup och allt som behövs bytas åt mig som ni rekommenderar, och det ska kosta runt 10k

Antagligen..KungOlie skrev:Okej! Så bromsarna på Aerox original är inget vidare för fart?alb1n skrev:och glöm då för f** inte bromsar! Om du är så mogen nog för en sådan hög hastighet så är du mogen nog för bättre bromsar också
Pilla kommer jag få hjälp av en kunnig morbror. Så då var det bekymmret borta. och att köra moped är jag väldigt bekant med ägde en Drd racing limited edition med 88cc airsal, ännu ett bekymmer bortaArkstar skrev:Antagligen..KungOlie skrev:Okej! Så bromsarna på Aerox original är inget vidare för fart?alb1n skrev:och glöm då för f** inte bromsar! Om du är så mogen nog för en sådan hög hastighet så är du mogen nog för bättre bromsar också
Förresten,Tycker inte att du ska trimma så mycket.. räcker inte med att du har kört cross sen du har vart 4, tycker att du ska lära dig om mopedens samt trafiken och vad det innebär o trimma,
Det är inte bara byta o köra på det krävs inställningar..
När det gäller vev så måste du va noga..
Läste just att du inte kunde nånting om Scootrar så därför som sagt så råder jag dig att börja med att pilla på den direkt och börja trimma med tiden ifall du ska trimma
Så ta det lugnt första gången när du kör
Och ja Polinin är har helt okej vrid i men tycker du ska ha Sport Pro
edit: alltså skruva kan jag men är inte så bekant med inställningar på scootrar, men får ju hjälpKungOlie skrev:Pilla kommer jag få hjälp av en kunnig morbror. Så då var det bekymmret borta. och att köra moped är jag väldigt bekant med ägde en Drd racing limited edition med 88cc airsal, ännu ett bekymmer bortaArkstar skrev:Antagligen..KungOlie skrev: Okej! Så bromsarna på Aerox original är inget vidare för fart?
Förresten,Tycker inte att du ska trimma så mycket.. räcker inte med att du har kört cross sen du har vart 4, tycker att du ska lära dig om mopedens samt trafiken och vad det innebär o trimma,
Läste just att du inte kunde nånting om Scootrar så därför som sagt så råder jag dig att börja med att pilla på den direkt och börja trimma med tiden ifall du ska trimma
Och ja Polinin är har helt okej vrid i men tycker du ska ha Sport Promen du, är Sport Pro ännu vridstark eller mer varvillig?
och jag har kört cross sedan jag var 6 dock
Jodå, bra topp och bra vrid samt accelerationKungOlie skrev:edit: alltså skruva kan jag men är inte så bekant med inställningar på scootrar, men får ju hjälpKungOlie skrev:Pilla kommer jag få hjälp av en kunnig morbror. Så då var det bekymmret borta. och att köra moped är jag väldigt bekant med ägde en Drd racing limited edition med 88cc airsal, ännu ett bekymmer bortaArkstar skrev:Antagligen..
Och ja Polinin är har helt okej vrid i men tycker du ska ha Sport Promen du, är Sport Pro ännu vridstark eller mer varvillig?
och jag har kört cross sedan jag var 6 dock
än en gång, man kan stunta med högvarvigt.david96 skrev:Killar han ville ha stunt...
Plugga ur original
Annars polini corsa med urpluggat original rör är riktigt skönt att stunta med sen typ en mallosi flykoppling och glöm inte köp ett gäng olika munstycken, vikter,fjädrar
Jo, men gillar ej när effekten kommer på höga varv. tips på en lågvarvig cylinder då?suzukiwheelier skrev:än en gång, man kan stunta med högvarvigt.david96 skrev:Killar han ville ha stunt...
Plugga ur original
Annars polini corsa med urpluggat original rör är riktigt skönt att stunta med sen typ en mallosi flykoppling och glöm inte köp ett gäng olika munstycken, vikter,fjädrar
ska han börja trimma redit kan han lika bra köpa högvarvigt och lära sig med detmen men, köper du nån tamare 70kubikare tycker även jag urpluggat är bäst
Malossi 70cc sportKungOlie skrev:Jo, men gillar ej när effekten kommer på höga varv. tips på en lågvarvig cylinder då?suzukiwheelier skrev:än en gång, man kan stunta med högvarvigt.david96 skrev:Killar han ville ha stunt...
Plugga ur original
ska han börja trimma redit kan han lika bra köpa högvarvigt och lära sig med detmen men, köper du nån tamare 70kubikare tycker även jag urpluggat är bäst
Står att den varvar 800rpm mer än Polini sport.. Är inte Polini sport mer lågvarvig isåfall?Arkstar skrev:Malossi 70cc sportKungOlie skrev:Jo, men gillar ej när effekten kommer på höga varv. tips på en lågvarvig cylinder då?suzukiwheelier skrev: än en gång, man kan stunta med högvarvigt.
det är sant, arkstar (justine) malossi's sport är högvarvig(are) än polinis. Polini har lågvarvig(are)KungOlie skrev:Står att den varvar 800rpm mer än Polini sport.. Är inte Polini sport mer lågvarvig isåfall?Arkstar skrev:Malossi 70cc sportKungOlie skrev: Jo, men gillar ej när effekten kommer på höga varv. tips på en lågvarvig cylinder då?
Kompisen hade den cylindern och kände vara accerlationen och inte mycket till toppfart men han körde med gianelli next men tror också att den kan ge riktigt bra effekt med lite bättre rörKungOlie skrev:Står att den varvar 800rpm mer än Polini sport.. Är inte Polini sport mer lågvarvig isåfall?Arkstar skrev:Malossi 70cc sportKungOlie skrev: Jo, men gillar ej när effekten kommer på höga varv. tips på en lågvarvig cylinder då?
OkejokejArkstar skrev:Kompisen hade den cylindern och kände vara accerlationen och inte mycket till toppfart men han körde med gianelli next men tror också att den kan ge riktigt bra effekt med lite bättre rörKungOlie skrev:Står att den varvar 800rpm mer än Polini sport.. Är inte Polini sport mer lågvarvig isåfall?Arkstar skrev:Malossi 70cc sport
Annars bara o lära sig som någon sa att stunta högvarvigt? ^^