dör på fullgas

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Daniel_b
Elmoped

dör på fullgas

Inlägg av Daniel_b »

Hallå har en Derbi drd pro som fungerar utmärkt förutom att den går ner i varv och tappar orken på fullgas. Drar jag tillbaka gasen så sätter den igång igen. Jag har testat att byta munstycke och gjort rentförgasaren.
Användarens profilbild
emilfreed
Elmoped

Inlägg av emilfreed »

Testa att göra rent luftfiltret och sedan testa och skruva in luftskruven.
Zachzon
Elmoped

Inlägg av Zachzon »

hade samma problem med min Senda men då satte jag förstärkning vid luftburken(bygg spackel)och efter det så funka den bra, tjuvluft då altså.
Användarens profilbild
Böldhare
Elmoped

Inlägg av Böldhare »

Har också samma problem fast på min cpi jävla jobbigt när man vill dra om en polare och så bara bu bu bu buu sen "bara aa juste min moped suger ju pung".
Får försökas fixa den sen.
asti27
Svårstartad skrothög

Inlägg av asti27 »

hade samma problem med min, kolla efter om det kan komma in tjuvluft och testa flytta nålen, hjälpte på min beta :3
Daniel_b
Elmoped

Inlägg av Daniel_b »

Jag gjorde rent luftfiltret men det blev endå ingen skillnad (den gick lite bättre), det roliga var att jag hitta en sockerbit (el) som satt fast i luftfiltret (aldrig kollat luftfiltret innan så vet inte hur den kom dit) :D.

Men när jag kör och drar i choken så funkar det att köra full gas och den går hur bra som helst. Jag har ingen aning om vad problemet är :?
Användarens profilbild
PhryxuZ
Svårstartad skrothög

Inlägg av PhryxuZ »

Det är med största sannolikhet för litet munstycke. När du kör med choken får den mer bensin, och det är precis samma funktion med större munstycke.

Gå upp några storlekar så kommer det att lösa sig! :)
Daniel_b
Elmoped

Inlägg av Daniel_b »

Glömde säga att jag testat gå upp i storlekar men det är samma sak :/ Det är väl antagligen tjuvluft någonstans
Användarens profilbild
Dillpojken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Dillpojken »

Jag gjorde så att jag skruvade åt filtret och gjorde rent förgasaren och satte i ett nytt lika stort munstycke. Då gick den hur bra som helst sen!
Daniel_b
Elmoped

Inlägg av Daniel_b »

Det är det jag har gjort Dillpojken :) Synd att det inte funkade för mig bara :P
Skriv svar