Verkstad / Försäkringsbolags löften...

Diskussioner och frågor om hemsidor, återförsäljare, affärer mm. Obs, inga annonser här!
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator

Verkstad / Försäkringsbolags löften...

Inlägg av Moddad »

Blir så jävla sur...
Lämnade in moppen på service efter vurpa och sakdorna skulle betalas av försäkringen. Både verkstaden och försäkringsbolaget sa en tid mellan 2-4 veckor. Har nu gått tre och jag ringde till de för att höra hur det gick och fick då svaret att försäkringsbolaget inte svarat och att det skulle ta 3-6 veckor till. Hur jävla svårt kan det vara att byta framgaffel och styre samt kåpor? Och försäkringsbolaget skall ha haft uppgifterna om skadorna i 2 veckor nu. Sista gången jag lämnar in den på service, nästa gång fixar jag det själv.
Användarens profilbild
KoNG
F.D Moderator

Inlägg av KoNG »

Amen verkstaden måste ju få besked från försäkringsbolaget, att dom kan börja reparera ;) Verkstaden börjarar ju inte direkt när dom har fått moppen, det är mkt som skas gå igenom
LUGNARAAAJ

Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information

EVO-Projekt
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=34937
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator

Inlägg av Moddad »

KoNG skrev:Amen verkstaden måste ju få besked från försäkringsbolaget, att dom kan börja reparera ;) Verkstaden börjarar ju inte direkt när dom har fått moppen, det är mkt som skas gå igenom
Självklart, mest försärkingbolaget man är sur på. Lovar ut en tid och sedan går det 2-3 veckor utan att de svarar till verkstaden.
Skulle fan lagt ut en tusenlapp extra och skippa försäkringsbolaget helt, ändå sjukt mycket självrisk -.-
Användarens profilbild
MarcusAndersson
King of the street
Kontakt:

Inlägg av MarcusAndersson »

Tog min polare två månader så gnäll inte !
Skriv svar