Tjenare! Min broms la av för ett tag sen, jag bytte brombelägg och bromsvätska men det hjälpte inte. Har testat att lufta men det blir inge tryck. Är det fel på bromscylindern eller? vet inte vad det är för fel.
En polare till mig hade samma problem, han körde så i ungefär ett halvår. Frambromsen tog nästan inte alls, sedan blev han trött på att den inte tog något och tryckte in den allt vad han kunde. Då small det till som fan och bromsen fungerade igen!
Vi kom fram till att det var kolven innuti bromscylindern som hade fastnat
xoldero skrev:En polare till mig hade samma problem, han körde så i ungefär ett halvår. Frambromsen tog nästan inte alls, sedan blev han trött på att den inte tog något och tryckte in den allt vad han kunde. Då small det till som fan och bromsen fungerade igen!
Handtaget går enda in utan motstånd händer ingenting alls
xoldero skrev:En polare till mig hade samma problem, han körde så i ungefär ett halvår. Frambromsen tog nästan inte alls, sedan blev han trött på att den inte tog något och tryckte in den allt vad han kunde. Då small det till som fan och bromsen fungerade igen!
lufta, köp en bromsluftare och pumpa på bromsen som du aldrig gjort förr, eventuellt köp en som man sätter på kompressor
lufta, köp en bromsluftare och pumpa på bromsen som du aldrig gjort förr, eventuellt köp en som man sätter på kompressor
Vart kan man köpa en bromsluftare? och vad kostar den?